-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
Date: Wed, 17 Feb 2010 20:51:24 +0000 (UTC)
Organization: : : :
Lines: 21
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <7...@m...uni-berlin.de>
<hl9dvj$1v2$1@nemesis.news.neostrada.pl> <7...@m...uni-berlin.de>
<s...@n...yarross.net.pl> <h...@p...onet.pl>
<3...@n...yarross.net.pl>
<7...@4...com>
<1...@l...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 77-254-231-184.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1266439884 4028 77.254.231.184 (17 Feb 2010 20:51:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 20:51:24 +0000 (UTC)
X-User: zzxxccvv
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582329
[ ukryj nagłówki ]Pan Jan Górski napisał:
> Idea supercap mi się podoba, fajny pomysł, ale nie przy tej masie
> samochodów. Wozić 75kg tyłek w 1000kg aucie, przy ciągłym hamowaniu
> w mieście TO JEST MARNOWANIE ENERGII. Należałoby się skupić na
> zmniejszeniu masy aut.
Ten supercap, co to według obietnic EEStor już dawno powinniśmy używać,
ma masę coś ponad 100 kg, czyli niewiele więcej niż bak z paliwem.
Gdyby to nie była tylko idea, to można z samochodu wydłubać silnik,
skrzynię biegów i jeszcze jakies wałki. A wtedy to i blachy dadzą się
sporo odchudzić, bo nie muszą tego żelastwa dźwigać. Wychodzi jakieś
500 kg na całkiem sensowny miejski pojazd.
W ogóle przy upakowaniu energii deklarowanej przez EEStor, całkiem
sensownie wygląda idea napędzania czymś takim... samolotów. Może nie
międzykontynentalnych, bardziej regionalnych, ale takich o zupełnie
normalnych rozmiarach.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.10 21:08 J.F.
- 17.02.10 21:09 J.F.
- 17.02.10 23:34 Jaroslaw Berezowski
- 17.02.10 23:36 Jaroslaw Berezowski
- 18.02.10 00:26 J.F.
- 18.02.10 00:40 Jarosław Sokołowski
- 18.02.10 01:15 P_ablo
- 18.02.10 01:15 P_ablo
- 18.02.10 01:30 Dariusz Zolna
- 18.02.10 01:39 Jaroslaw Berezowski
- 18.02.10 01:35 Jaroslaw Berezowski
- 18.02.10 01:44 Jaroslaw Berezowski
- 18.02.10 07:05 J.F.
- 18.02.10 08:49 RoMan Mandziejewicz
- 18.02.10 08:53 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- LED
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=