  • Data: 2023-12-26 18:09:17
    Temat: Re: Czy tradycyjna telefonia stacjonarna już nie istnieje?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.12.2023 o 20:00, J.F pisze:

    > Ale w NY około 8 mln ludzi mieszka, wiec zakladając, ze telefonów jest
    > podobna ilość, to jest dylemat czy 80 central po 100k linii, czy 800
    > po 10k ...

    Nie każdy z tych 8 milionów potrzebuje telefonu, z drugiej strony jest
    tam kupa firm, które też potrzebują telefonów. Nie wiem jak to było/jest
    w NY, ale jest to dosyć złożone zagadnienie, podobnie jak obecnie z
    BTS-ami. Stosować dużo mniejszych czy mniej dużych? I wtedy i teraz
    bierze się pod uwagę średnie, chwilowe i maksymalne obciążenie ruchu na
    danym terenie i do tego dobiera urządzenia.

    > A Voip okazuje się, ze rządzi od dawna
    > https://gsmonline.pl/artykuly/orange-pstn-migracja-a
    ll-ip-nokia

    Bo to fajna technologia dla operatorów, tańsza w utrzymaniu. Problem
    tylko jest/będzie jak coś jebnie, na przykład prąd lub komuś do głowy
    przyjdzie wycinać jakieś światłowody czy zhackować jakieś duże centra
    wymiany danych. A ostatnio na przykład ruskie okręty kręcą się w pobliżu
    kabli podmorskich na Atlantyku.