  • 191. Data: 2017-05-17 10:09:44
    Temat: Re: Czyja by była wina ? art. 4 PoRD.
    Od: "Stan56" <j...@k...pl>

    news:76unhc12ki6di5ckn4jtkrj97ufecq44ha@4ax.com...
    Wed, 17 May 2017 03:16:01 +0200, w <ofg892$4gh$1@news.mixmin.net>, "Stan56"
    <j...@k...pl> napisał(-a):
    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    > liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają
    > przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość

    > Zajedź drogę osobówce poruszającej się bus-pasem i powołaj się na ten
    > artykuł.
    > Możesz też dodać, że nie widziałeś jej, bo zasłaniał ją jakiś sub.

    To znaczy, że na drodze głównej sa dwa pasy do jazdy w tym samym
    kierunku i na kazdym z nich ma prawo jechać pojazd.
    Nawet jeżeli ten pojazd jest zasłonięty to on może tam jechać
    i muszę ustapić pierwszeństwa.
    Ja nie wiem, że tam jest bus-pas, bo na podporządkowanej przed skrzyżowaniem
    nie stawia się takiego znaku.

    Przypominam, że wątek nie jest o bus-pasach,
    ani o dwóch pasach w tym samym kierunku
    i nie będę ci tłumaczył zasad ruchu w takich sytuacjach.
    Zapisz się na kurs PoRD dla wtórnych analfabetów.
    Wątek dotyczy drogi dwupasmowej.

  • 192. Data: 2017-05-17 11:36:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 17 May 2017 10:09:44 +0200, w <ofh0i1$k09$1@news.mixmin.net>, "Stan56"
    <j...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > ani o dwóch pasach w tym samym kierunku
    > i nie będę ci tłumaczył zasad ruchu w takich sytuacjach.
    > Zapisz się na kurs PoRD dla wtórnych analfabetów.

    Poprzednie pytanie nieaktualne :). A mogłeś się nie odzywać :))

  • 193. Data: 2017-05-17 13:01:23
    Od: "Stan56" <j...@k...pl>

    <j...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > skrzyżowaniem
    > nie stawia się takiego znaku.
    >
    > Przypominam, że wątek nie jest o bus-pasach,

    Przywołałeś art. 4 do sytuacji nie pasującej, więc się odezwałem.

  • 194. Data: 2017-05-17 14:05:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2017 o 09:18, r...@k...pl pisze:

    > Zajedź drogę osobówce poruszającej się bus-pasem i powołaj się na ten artykuł.
    > Możesz też dodać, że nie widziałeś jej, bo zasłaniał ją jakiś sub.

    A to akurat inna sytuacja, bo z tego, że tam jest buspas nie wynika, że
    nie powinno być tam innego pojazdu. Natomiast tu jak najbardziej nie
    powinno być pojazdu jadącego pod prąd. I zgodnie z art 4 mógł założyć,
    ze nie ma (dopóki okoliczności nie wskazywały inaczej, ale jak zaczęły
    wskazywać, to było już po zawodach).

    Shrek

  • 195. Data: 2017-05-17 14:40:31
    Od: p...@g...com

    Te "po zawodach" to jeszcze musisz udowodnić w sądzie a przypomnijmy że wyprzedzanie
    w miejscu niedozwolonym masz już przyklepane, wystarczy ze kierujący którego
    wyprzedzales zezna na korzyść skręcającego bo np nie lubi wariatów drogowych i już
    jesteś w czarnej dupie :-) wyprzedzanie w takich miejscach to zwiększanie
    prawdopodobieństwa wylądowania w kostnicy ale kto ułomnemu zabroni ?

  • 196. Data: 2017-05-17 15:42:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2017 o 14:40, p...@g...com pisze:
> [...]
    którego wyprzedzales zezna na korzyść skręcającego bo np nie lubi wariatów drogowych

    Myślę, że po pierwsze to rozważamy co się stało a nie co kto "zezna" bo
    kogoś nie lubi. A po drugie to chyba obaj uważamy, że jak przyjdzie do
    sądów a nie drogówki, to się okaże, że właśnie wyprzedzający ciężarówkę
    w miejscu niedozwolonym będzie w dupie (co innego, gdyby wyjeżdzający z
    podporządkowanej był go w stanie zauważyć - wtedy byliby pewnie
    solidarnie w dupie)

    > wyprzedzanie w takich miejscach to zwiększanie prawdopodobieństwa wylądowania w
    kostnicy ale kto ułomnemu zabroni ?

    Ja bym zabronił. Problem w tym, że niekoniecznie sam w tej kostnicy
    wyląduje a i zabić kogoś też żadna przyjemność. A poza tym kto z nas nie
    popełnia błędów na drodze? Nie powinno być za to automatycznie kary
    śmierci;)

    Shrek

  • 197. Data: 2017-05-17 17:10:57
    Od: p...@g...com

    Zauważył go kiedy już znalazł się na pasie i też pozamiatane. Mi w podobnej sytuacji
    wyskoczył rowerzysta, mistrz pedałów rowerowych stwierdził że pod górkę objedzie
    zestaw zwalniający do skrętu w prawo. Na szczęście dopiero się rozpędzałem więc hebel
    i skończyło się na strachu. Mina imbecyla bezcenna :-)

  • 198. Data: 2017-06-01 10:11:08
    Temat: Re: Czyja by była wina ?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-11 o 17:29, r...@k...pl pisze:
    > Thu, 11 May 2017 15:17:58 +0200, w
    > <59146481$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>, Poldek <p...@i...eu>

    > Jak możecie się spotkać jak dzielą was kilometry?

    Ja wjechałem pierwszy na pas. A przynajmniej tak uważam. Więc nie
    zjeżdżam, bo mam pierwszeństwo. Ty jedziesz swoim pasem z przeciwka. Co
    będzie dalej?