    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: DIY tester pojemności baterii Nikon
    Date: Sun, 30 Aug 2015 10:03:52 +0100

    Akond ze Skwak pisze:
    > Mam zamiar zrobić tester pojemności baterii Nikona EN-EL24.
    > Mam baterie oryginalne i zamienniki, chcę je porównać pod względem
    > pojemności.

    Temat porównania baterii niedawno był wałkowany, jeśli chcesz pi*drzwi
    porównać która ile razy pojemniejsza użyj żarówki jako obciążenia i
    sprawdź ile która poświeci, aczkolwiek sprawdzenie ile razy pstrykniesz
    fotkę będzie najbardziej realnym porównaniem, do pomiaru proponuję użyć
    procesorowej ładowarki, obecnie najtańsza chyba nadal jest imax B6.
    Dość wiarygodnym wyznacznikiem rzeczywistej pojemności jest waga, przy
    czym weź poprawkę na pozostałe elementy baterii.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html