    From: Kudlacz <p...@s...invalid>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: DSL 1000 TPsa z opcja 512 - jak to dziala ?
    Date: Tue, 14 Jun 2005 12:32:00 +0200

    Zegar atomowy wskazał: 2005-06-14 11:48:06, gdy KvS napisał(a):

    > W artykule news:d8m8as$1qg$1@nemesis.news.tpi.pl,

    > Co jest nieszczęśliwego w tej klasie ?

    To, ze jeszcze niedawno (tak z rok wstecz - nie pamietam dokladnie a nie
    chce mi sie sprawdzac) ta pula adresow byla 'wylaczona' z ruchu - nik nie
    mial prawa miec IP'ki z tej puli. Niby nic, ale zaraz po rozpoczeciu
    przydzielania nowych numerow klientom okazalo sie, ze mnostwo 'Internetu'
    nie dziala (np. czesc zagranicznych portali, czesc serwerow smtp itd ...).
    Powodem oczywiscie bylo wyciecie tej puli na firewall'ach przez niektorych
    adminow. Ci ktorzy zagladaja np. tutaj:
    http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space przekonfigurowali sprzet
    i bylo OK, niestety pozostalo wiele firewall'i zombie, od paru lat
    niedotykanych, admin zaginal, firma nie kojarzy ze ma 'fajerłola' i blokady
    nie ma jak sciagnac - dotyczny to oczywiscie jakis bardzo koncowych
    jednostek, ale dotyczy ...
    Gorsze jest jednak to, ze w google wciaz mozna znalezc how-to firewall'a,
    gdzie pula ta jest na liscie blokowanych - poczatkujacy admin wspomagajacy
    sie takim 'poradnikiem' zepsuje cos o czym nie ma pojecia i np. nie wyslesz
    do niego nawet maila majac pule z blokowanego adresu.
    Sam mam adres z tej puli i aktualnie nie widze zadnych problemow - wszystko
    dziala..., jednak niesmak pozostal ...

    p.s.: popraw sobie delimeter.

    Pozdrawiam.
    --