  • Data: 2010-04-26 12:02:01
    Temat: Re: Dbałość o lakier samochodu
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Są jeszcze inne aspekty dbałości o lakier.
    Jako że obecnie stosowane lakiery są ze względów pierdu-pierdu-ekologicznych
    bezołowiowe co skutecznie pogarsza ich jakość i trwałość w porównaniu z
    lakierami stosowanymi jeszcze wlatach 80 i 90 tych, pojawiły się firmy
    ofeujące nabywcom samochodów zwłaszcza nowych samochodów dodatkową ochronę
    lakieru w postaci naniesienia na karoserię dodatkowej powłoki bodajże
    ceramiczej czy innej, która ma podobno ten lakier chronić. Mój kolega
    zafundował sobie coś takiego i jest zadowolony ale szczerze mówiąc nie mam
    żadnego porównania jakby wyglądał ten sam samochód z tą warstwą i bez niej.
    Kosztuje to około 1500 zł, firma daje jakąś tam gwarancję i każdy musi sam
    ocenić czy warto, a czy warto to pewnie zależy m.in. np od okolicy wktórej
    się mieszka, zasobności portfela itd.

    Dla osób które same myją samochód jest fajny środek z firmy amway - szampon
    samochodowy zostawiający po umyciu ochronną warstwę silikonową na lakierze.
    Efekt jest bardzo ładny i trwały, ale trzeba samemu myć auto. Ja tego nie
    robię bo to po pierwsze strata czasu a po drugie reaguję wstrętem na
    konieczność wykonywania wszelkich czynności porządkowo myjących czy to przy
    samochodach czy to w mieszkaniu. Nie lubię i już.
    --
    Jackare