    From: "strach" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dbałość o lakier samochodu
    Date: Mon, 26 Apr 2010 12:15:14 +0200

    "Ewa" <n...@w...pl> wrote in message
    news:4bd48bbb$0$17090$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam!
    > Pozwolę sobie otworzyć taki wątek.
    > Jak dbać o lakier nowego samochodu, przede wszystkim
    > jak często myć? Czy korzystać z myjni, jeśli tak to z jakiej?
    > W szczególności interesuje mnie najlepszy sposób usuwania
    > z samochodu ptasich odchodów, których nie da się uniknąć.
    > Pojawiają się one bardzo często i trudno za każdym razem
    > myć cały samochód. Jak je usuwać?

    Mam roczny wóz i stosuję takie zasady:

    1. Myję jak poziom brudu wzrośnie powyżej akceptowalnego poziomu. Jeśli na
    drugi dzień ma padać to wolę poczekać, bo nie lubię jak efekt mycia znika po
    pół godzinie jazdy. Oczywiście jakby się tego trzymać ściśle to od jesieni
    do wiosny auto by nie było myte wcale, więc dłużej jak tydzień nie odwlekam.

    2. Myjnia ręczna, jak lakier po kilku latach zmatowieje to może być
    automatyczna (szczotki rysują lakier).

    3. Ptasie łajna ścierać możliwie szybko, są bardzo żrące dla lakieru. W
    bagażniku wożę spryskiwacz z płynem do mycia szyb (przydaje się na różne
    okazje, nie tylko na tą). Zmywam zapaćkane miejsce jak tylko zobaczę, przy
    najbliższej okazji spłukuję wodą i już, po co zaraz myć cały wóz.

    4. Raz na 2-3 mycia biorę woskowanie.

    5. Polecam znać i stosować zasady w miarę możliwości, ale pamiętać że co byś
    nie robiła, i tak kwestią czasu jest jak Cię ktoś zarysuje na parkingu pod
    sklepem, otrzesz o słupek przy parkowaniu, stuknie kamień itp. - więc nie
    warto się za bardzo przejmować.