-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.62
.MISMATCH!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <nsig3g$h3i$1@usenet.news.interia.pl>
Subject: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Date: Thu, 29 Sep 2016 13:43:37 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 160929-0, 29.09.2016), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 70
Message-ID: <57ecfe0f$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1475149327 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5160 89.72.242.154:2906
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3674
X-Received-Body-CRC: 21532703
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589281
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:nsig3g$h3i$1@usenet.news.interia.pl...
> Witajcie.
>
> Mam problem ze starym dieslem.
>
> Mitsubishi Pajero II, wersja długa, skrzynia automatyczna.
> Silnik TD 2800. Jest to klasyczny "klekot", z mechaniczną rotacyjną pompą
> paliwa i z komorami wstępnymi (wtrysk pośredni).
>
> Silnik został przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.
>
> U mechanika: szlif głowicy, sprawdzenie jej na szczelność (brak
> mikropęknięć). Założona na nowej dobrej uszczelce i nowych śrubach.
> Termostat dla pewności wyjęty.
>
> Efekt: na postoju silnik powoli (brak termostatu) podgrzewa się. Chodzi
> prawidłowo i na niskich, i na wysokich obrotach. Nie przegrzewa się.
>
> W trakcie jazdy powoli dochodzi do właściwej temperatury, przez pewien
> czas temperatura stoi w połowie skali. Później nagle (w ciągu
> kilkudziesięciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotować wodę.
>
> Autko wróciło do mechanika.
> Zaczyna się "szukanie nie-wiadomo-czego" :(
> Wymiana pompy wody, wymiana wiskozy od wentylatora. Nadal jeszcze bez
> termostatu.
>
> Efekt ten sam: na postoju OK, w czasie jazdy gotuje.
> Ogrzewanie wnętrza działa. Test na CO2 nic nie wykazuje. Nie widać, aby
> była nieszczelność w układzie chłodzenia.
>
> Ki diabeł?
>
> Na forum klubowym ktoś mi podpowiedział, aby go dobrze odpowietrzyć i
> sprawdzić chłodnicę.
>
> Chłodnica była wcześniej sprawdzana, jest OK. Zresztą u mechanika układ
> chłodzenia był jeszcze chemicznie czyszczony.
>
> Ponoć to auto powinno stać przodem wysoko w trakcie zalewania płynem. Jest
> to auto w wersji long (ma zarówno dwie nagrzewnice, jak i dwa parowniki
> klimy; i z przodu, i z tyłu kabiny) czyli trzeba by chyba znaleźć jakąś
> górkę i spróbować wtedy jeszcze raz zalać.
>
>
> Czy przy otwartym korku chłodnicy sama pompa wody nie powinna "wypłukać"
> powietrza z kanałów?
> A może błędem jest to, że jest wyjęty termostat - a w związku z tym cały
> pęd wody idzie dużym przekrojem, natomiast w cieńszych kanałach, gdzie
> większy opór, brak należytego przepływu?
>
> Co jeszcze sprawdzić?
>
> Auto stoi w okolicy Łomianek pod Warszawą.
> Mogę (jadąc powoli) dojechać z 50 km do jakiegoś kumatego mechanika, który
> potrafi też pomyśleć.
> Jest gdzieś ktoś taki w tamtejszych okolicach?
>
Termostat po nagrzaniu podłącza tylko duży obieg czy może też coś
jednocześnie zamyka?
Coś kiedys czytałem, ze mechanik założył odwrotnie uszczelkę i były
przytkane niektóre kanały i silnik sie gotował.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.16 14:29 Adam
- 29.09.16 14:38 J.F.
- 29.09.16 15:04 Adam
- 29.09.16 15:07 Adam
- 29.09.16 15:46 J.F.
- 29.09.16 16:04 yabba
- 29.09.16 19:37 miumiu
- 29.09.16 19:58 yabba
- 30.09.16 10:18 viktorius
- 30.09.16 19:51 p0li
- 30.09.16 21:07 Darek
- 30.09.16 21:48 Zenek Kapelinder
- 01.10.16 07:50 Tomasz Gorbaczuk
- 01.10.16 12:14 J.F.
- 01.10.16 12:16 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław