    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
    Date: Sun, 24 Mar 2019 14:58:59 +0100

    W dniu 2019-03-23 o 19:29, WS pisze:

    > np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
    paliwa-6068731478758529a

    To nie jest tak do końca, nowe instalacje III i IV generacji dają
    znacznie mniej NOx
    niz stare, a stare dawały porównywalnie do benzyny.
    Nie mogę znaleść tego opracowania jakiegoś instytutu gdzie badali
    silniki, znalazłem inne
    "
    Wyniki badańemisji wg Regulaminu 83 ECE wybranych pojazdów
    NazwP Rodzaj paliwa THC [g/km] CO [g/km] NOx [g/km] Generacja
    instalacji gazowej
    Peugeot Partner CNG 0,79 1,79 0,01 II
    Renault Traffic CNG 2,87 4,86 0,32 II
    Opel Astra LPG 0,24 1,51 0,07 II
    Daewoo Nubira LPG 0,27 2,08 0,16 III
    Renault Megane LPG 0,18 1,41 0,02 III
    FIAT Multipla CNG 0,17 1,14 0,03 IV
    Renault Clio dCi
    Olej napędowy 0,03 0,35 0,26 zapłon samoczynny

    Widać że meganka portafi mieć tylko 0,03g/km NOx a stare silniki jak
    nubira prawie połowę tego co duzo nowsze clio.
    Ja tez mam III gen gazu i spaliny na nos dużo mniej śmierdzą niz na
    benzynie.
    --
    Pozdr
    Janusz