  • 11. Data: 2012-12-27 21:49:27
    Temat: Re: Dlaczego niektóre smartfony i tabliczki są tanie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Michal" <f...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:kbhg9h$2vqq$1@news2.ipartners.pl...

    > Tutaj masz całkowitą rację. "User experience" nie da się zmierzyć
    > megahercami, megabajtami, rdzeniami ani innym "wygodnym" wskaźnikiem.
    > Pozostają opinie użytkowników (tych zachwyconych i tych sfrustrowanych)
    > oraz własne doświadczenie (niestety doświadczenie to jest coś co nabywamy
    > kiedy jest już "zbyt późno").
    > Ale czy czasami "za kałużą" nie ma możliwości zwrotu zakupionego towaru
    > bo... "bo coś"?

    Jest możliwość, ale żeby zwrócić to musisz być już bardzo niezadowolony.
    Pewne rzeczy możesz ścierpieć, bo np. produkt jest 2x tańszy niż ten lepszy.
    Co nie zmienia faktu, że ten lepszy jest naprawdę lepszy i daje się to
    wyczuć
    na codzień, tak jak jest to u mnie w przypadku touchscreena w iPhone4
    który jest bezdyskusyjnie lepszy od touchscreena w Nexusie 7...

  • 12. Data: 2012-12-27 21:50:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <s...@s...op.pl> napisał w
    wiadomości news:op.wpy78xvs35fkj7@notebook.walbrzych.vectranet.
    pl...
    > Tabliczki? dostałeś czekoladę na święta?

    Dawno temu, Majowie zdaje się, pisali pismem klinowym
    na glinianych tabliczkach - dziś Polacy piszą na silikonowych
    tabliczkach ale nie widzę powodu aby używać kalek angielskich
    skoro jest na to urządzenie bardzo dobre polskie słowo: tabliczka.

  • 13. Data: 2012-12-27 21:53:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    > Dlaczego wiec, pomimo napisania tutaj setek postow jakie to i-costam
    > są wspaniale a android kijowy nie kupiles ktoregokolwiek iPada?
    > (wtedy np brak flasha bylby zaleta, a nie problemem, prawda? :-))

    Bo uważam że taka tabliczka to zabawka i nie mam ochoty wydać tyle
    kasy co kosztuje iPad. Poza tym - chciałem się zawsze tym Androidem
    dłużej pobawić...

    > Well, ktos to 4.2 musi dotestowac :-)
    > Moja tacka z 4.0 tak nie sypie bledami. A moze to PEBKAC?

    PEBKAC?
    Mi nie o to chodzi, że są błędy - nie zrozumiałeś przekazu...
    Chodzi mi o to że z jakiegoś powodu te błędy pojawiają się na ekranie
    na 3 sekundy i same znikają bez potwierdzenia przez użytkownika...
    Nie wiem zatem komu oni te komunikaty wyświetlają jak mają w nosie
    czy user przeczyta czy nie przeczyta...

  • 14. Data: 2012-12-27 23:06:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-27 21:50, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > tabliczkach ale nie widzę powodu aby używać kalek angielskich
    > skoro jest na to urządzenie bardzo dobre polskie słowo: tabliczka.

    Jesteś z tych co do garnituru zakładają zwis męski elegancki
    zamiast krawata a operując myszką mlaskają ?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2012-12-28 06:39:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    On Thu, 27 Dec 2012 23:06:37 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

    > Jesteś z tych co do garnituru zakładają zwis męski elegancki
    > zamiast krawata a operując myszką mlaskają ?

    Bynajmniej, nie zastepuje bowiem jednego trafnego słowa
    trzema, opisowo. Tabliczka jest moim zdaniem trafnym
    tłumaczeniem o podobnym znaczeniu. Nawet mój 7-calowy
    Nexus jest niewiele większy od tabliczki czekolady, wiec
    wszystko się zgadza :-)

  • 16. Data: 2012-12-28 12:45:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-28 06:39, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > tłumaczeniem o podobnym znaczeniu. Nawet mój 7-calowy
    > Nexus jest niewiele większy od tabliczki czekolady, wiec wszystko się

    Zwis męski elegancki to nie trzy słowa ? nie są opisowe ?
    Rozumiem dbanie o polszczyznę ale przypisywanie na siłę nazw
    nie jest zbyt inteligentnym zachowaniem. A jak poznasz kiedyś
    angielski to zauważysz tam tradycję to upraszczania i przypisywania
    jednej nazwy wielu przedmiotom i/lub czynnościom. W naszym języku
    staramy się tego unikać więc nie dopisujemy kolejnego znaczenia
    do przymiotnika tabliczka tylko stosujemy zapożyczone określenie.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-12-28 14:31:44
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 27.12.2012 21:50, Pszemol wrote:
> [...]
    > tabliczkach ale nie widzę powodu aby używać kalek angielskich
    > skoro jest na to urządzenie bardzo dobre polskie słowo: tabliczka.

    to jest tragiczne słowo na oznaczenie tabletu. Masz tabliczkę czekolady,
    mnożenia, informacyjną na drzwiach. Mówiąc tablet każdy od razu wie o co
    chodzi.
    Marx
    Ps. a dzwonisz z telefoniczku?

  • 18. Data: 2012-12-28 18:01:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2012 12:45:06 +0100, RadoslawF napisał(a):
> [...]
    > angielski to zauważysz tam tradycję to upraszczania i przypisywania
    > jednej nazwy wielu przedmiotom i/lub czynnościom. W naszym języku

    No coz, nie maja innego wyjscia - wymysla cos nowego i musza to jakos
    nazwac. Przeciez nie napisza "manipulator stolokulotoczny" :-P

    > staramy się tego unikać więc nie dopisujemy kolejnego znaczenia

    Raczej po prostu zapoznieni jestesmy, wyobrazni nie mamy, a ci co maja to
    nie maja sily przebicia. I przychodzi nam poslugiwac sie angielszczyzna,
    no bo jak nazwac joystick ..

    Akurat jak spojrzych na jezyk, to zazwyczaj jest takze odwrotnie - jedno
    znaczenie ma wiele slow. W angielskim tez.

    > do przymiotnika tabliczka tylko stosujemy zapożyczone określenie.

    ta, przerabiamy na swojskie "dżojstik".
    O co w zasadzie nie ma sie co obrazac, bo przez wieki ciagnelismy z laciny,
    greki, niemieckiego, rosyjskiego, wloskiego, francuskiego i angielskiego.

    Tabliczka ... to chyba z laciny :-)

    Ale co - proponujesz nie mieszac pojec i zaczac pisac maus i skrin ? :-)

    J.

  • 19. Data: 2012-12-28 18:19:44
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "J.F." napisał:

> [...]
    >
    > Raczej po prostu zapoznieni jestesmy, wyobrazni nie mamy, a ci co maja
    > to nie maja sily przebicia. I przychodzi nam poslugiwac sie

    Orczyk, manetka, manipulator drążkowy.
    Propozycje AFAIR z tego samego artykułu, co manipulator i międzymordzie.

    JoteR

  • 20. Data: 2012-12-28 18:45:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2012 18:19:44 +0100, JoteR napisał(a):

    > Orczyk, manetka, manipulator drążkowy.

    Orczyk to taki kijek, do ktorego sie konia zaprzega :-P
    A w samolocie pedaly sa do niego zamocowane i sterem kierunku kreci :-)
    Manetka dziala tylko w jednym kierunku, dlatego nadaje sie do silnikow.

    A w dwoch kierunach dziala wolant, albo ... drazek (sterowy).

    I mam wrazenie ze wszystkie tez zapozyczne z obcej mowy :-)

    J.