    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 29 Jun 2017 10:43:01 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dlaczego uszkodziłem akumulatorki?
    From: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 29 czerwca 2017 04:26:21 UTC+2 użytkownik Kamil napisał:
    > Użytkownik "J.F." napisał:

    > Nie ma sensu odpowiadać na Twoje "mądrości". Odniosłem się do cytatu z
    > drugiego posta. Otóż, jeśli właściwie dobrana żarówka ogranicza prąd do
    > wartości nominalnej dla danego (sprawnego) ogniwa, to napięcie na nim nigdy
    > nie wzrośnie powyżej nominalnego. W ten sposób można ładować nawet
    > pojedyńcze ogniwo. Łatwo to doświadczalnie sprawdzić, jeśli komuś brakuje
    > wiedzy teoretycznej na skutek dziurek w mózgu, a nie w akumulatorze. Na
    > poważnej grupie, na której ludzie szukaja wiedzy nie powinni wypisywać bzdur
    > różnej maści kretyni i niedouki.

    Niestety ładowanie akumulatora to NIE TYLKO nominalny prąd ale RÓWNIEŻ czas
    ładowania. Użyłeś sformułowania "napięcie na nim nigdy nie wzrośnie powyżej
    nominalnego". Niestety prawda jest taka, że WZROŚNIE powyżej nominalnego 4,2V gdy
    iloczyn prądu i czasu ładowania wzrośnie powyżej ok. 0,6 pojemności akumulatora.
    Komuś tu jednak brakuje wiedzy bo ma dziurki w mózgu i nie wie o tym, że prąd
    ładowania akumulatora Li-Ion powinien być ograniczony do odpowiedniej wartości dla
    danego typu ogniwa Li-Ion, a gdy napięcie na ogniwie wzrośnie do 4,2V ładowarka aby
    nie dopuścić żeby to napięcie dalej wzrastało MUSI ograniczać prąd ładowania. Tego
    żadna ŻARÓWKA nie potrafi zrobić nawet gdyby była starannie dobrana. Celowo nic nie
    napisałem o temperaturze ogniwa podczas ładowania żeby nie pobudzać do jeszcze
    większych bluzgów.