    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 29 Jun 2017 22:34:23 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dlaczego uszkodziłem akumulatorki?
    From: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 30 czerwca 2017 04:46:40 UTC+2 użytkownik Kamil napisał:
    > Użytkownik "J.F." napisał:

    > Czy Ty rozumiesz słowo pisane?
    >
    > Wbij to sobie do głowy, albo sprawdź praktycznie. Nieprawidłowe napięcie
    > może się odłozyc jedynie na elemencie niesprawnym.

    Wbijam to sobie do głowy i nic z tego nie wychodzi!
    Moja głowa NIE PRZYJMUJE do wiadomości tego oczywistego faktu, że gdy mamy SZEREGOWO
    połączone akumulatory i gdy "odpowiednio dobrana żarówka" zastępuje inteligentny
    układ nadzoru zawierający między innymi balanser oraz dedykowaną ładowarkę to
    "nieprawidłowe napięcie może się odłozyc jedynie na elemencie niesprawnym".
    Moja głowa mi mówi, że gdy w szeregowo połączonych ogniwach gdy jedno ogniwo ma
    mniejszą pojemność to podczas ładowania będzie przeładowane (w stosunku do swojej
    pojemności) a inne ogniwo w tym szeregu będzie niedoładowane (również w stosunku do
    swojej pojemności)... bo napięcie na ogniwach mierzymy metodą "przygasającej
    żarówki". Na tym pierwszym napięcie przekroczy 4,2V a na tym drugim go nie osiągnie.
    Obydwa ogniwa ucierpią!!! Przy wielokrotnym ładowaniu i rozładowaniu sytuacja będzie
    się tylko pogarszać i w końcu to pierwsze ogniwo odmówi współpracy!
    Czy mam sobie wymienić głowę skoro takie rzeczy ona wymyśla?

    PS. Dyskutujmy o elektronice a nie o naszych głowach!