  • Data: 2006-03-05 00:26:41
    Temat: Re: Dlaczego zablokowany?
    Od: Stanisław Halik <w...@t...lain.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Neas <n...@n...invalid> wrote:

    [...]
    > Oczywiście, że jego sprawa, ale co z tego? Ja uważam taką
    > politykę antyspamową za złą ze swej istoty

    a jaką uważasz za słuszną? jedynie wymienione przez ciebie
    zniekształcanie adresów? dlaczego na swoich komercyjnych serwerach nie
    polecasz użytkownikom podawania ich w takiej formie z racji nie
    stosowania jakichkolwiek środków zapobiegawczych?

    > dlatego używając skrótu myślowego napisałem o "głupich RBL-ach".

    taka metoda prowadzenia publicznych dyskusji też jest ciekawa na swój
    sposób. rzucić jednolinijkowca "X jest głupie" i dopiero po ewentualnej
    odpowiedzi oponentów zacząć próbować przekazać swoje racje.

    > Korzystanie z własnej listy jest głupie, bo tak naprawdę nikt nie ma w
    > praktyce możliwości obiektywnego sprawdzenia, czy spam z danego IP był
    > skutkiem przypadku czy jest to IP używane wyłącznie przez spamerów (a
    > w każdym razie istnieje ogromne ryzyko pomyłki).

    a może nie chodzi o to by sprawdzić czy są w ogóle jakiekolwiek inne
    zastosowania tego adresu? i skąd wniosek o 'ogromnym ryzyku pomyłki'?

    > prywatne filtry. Wszelkie globalne (dotyczące całego serwera pocztowego)
    > rozwiązania sprowadzające się do blacklist itp. rozwiązań uwazam za z
    > gruntu złe -- moim zdaniem gwarancja, że normalne listy nie zostaną
    > odbite jako spam jest oczywistym priorytetem.

    a w przypadku zniekształcania adresu nie istnieje ryzyko, że
    użytkownikowi przejdzie ochota na odpisywanie, wynikająca z konieczności
    odszyfrowywania hieroglifów?

    jeśli chodzi o odbijanie listów, preferuję po prostu oznaczanie ich za
    pomocą nagłówków lub umieszczanie w oddzielnym katalogu dostępnym przez
    IMAP i/lub webmail. odrzucanie ich całkiem to taka sama skrajność jak
    nie podawanie adresu w ogóle, w jakiejkolwiek formie.

    no i sporo wody w rzece upłynęło od kiedy u mnie ostatni raz nie-spam
    został uznany za spam.

    --
    Salad a firm's own make; limpid red beet soup with cheesy dumplings in the
    form of a finger; roasted duck let loose; beef rashers beaten up in the