  • Data: 2003-01-21 12:58:43
    Temat: Re: Długie nazwy domen?
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Meyer wrote:

    > Wydaje mi się, że ten zarzut jest raczej mocno nietrafiony.
    > Naruszeniem zasady hierarchicznego tworzenia nazw byłoby np.
    > utworzenie domeny nowego wydziału chemii UJ [1] w postaci
    > nowy-wydział-chemii-uniwersytetu-jagielońskiego.com.
    pl. [2]

    > "piloty-" nie są odzwierciedleniem jakiejkolwiek istniejącej
    > realnie hierarchii.

    Już wyjaśniałem, o co mi chodzi:
    3...@k...p.lodz.pl
    3...@k...p.lodz.pl

    > Co więcej, tej nazwy nie da się zapisać
    > w inny sposób, tak by nie otrzymać nieczytelnego skrótowca
    > albo nie tworzyć sztucznej i niejasnej struktury (która
    > podpadałaby pod zasady opisane na stronie, na którą się
    > powoływałeś).

    Nie powoływałem się na żadną stronę, tylko na RFC1034.

    > Tak swoją drogą, skorzystałem z zamieszczonego tam formularza,

    Tam czyli gdzie?

    > który "allows semi-automatic checks for dnsspam.". Poniżej wynik:

    A, spamcalc.net?

    > ----
    > The script calculates the dns spam value of a hostname. Check our pages
    > about DNSSpam for an explanation.
    >
    > Calculating
    > 'piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-un
    iwersalne.com.pl'...

> [...]
    > No points for containing 3 fields.
    > Total of 0 for
    > piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni

    No i? Co to ma wspólnego z tym, o czym ja piszę? Przeczytałeś
    http://spamcalc.net/algorithm.php ? Przecież tam jest wyraźnie napisane,
    że podstawą dla tego skryptu jest hostname zawierający dużo kropek. To
    tak jakby troszeczke inna sytuacja :-)

    > Idźmy więc dalej: pytasz się, kto potrzebuje takiej nazwy i od
    > razu odpowiadasz, że nikt. Jak widać, życie zweryfikowało już
    > Twoje poglądy i jednak komuś taka domena była potrzebna.

    Ale życie nie ma prawa weryfikować RFC, chyba że poprzez nowe RFC ;-)

    > Zastanawiam sie tylko, czy protestowałbyś, gdybym zarejstrował
    > sobie domenę 'uslugi-informatyczne-piotr-kazimierz-meyer.com.pl',

    Tak, dlatego że:
    3...@k...p.lodz.pl
    3...@k...p.lodz.pl

    > Otwartą sprawą pozostaje sensowność rejstrowania takiej domeny
    > (od strony użytkowej). Jest ona nieco zbyt długa by dać się w
    > dobry sposób zapamiętać. Może stanowić dobrą "odskocznię" do
    > rejstrowania jej w wyszukiwarkach. I tylko tyle.

    Stanowi naruszenie RFC1034 przede wszystkim.

    > Prostych i jasnych przeciwskazań co do rejstracji takiej domeny nie
    > widzę, zaś to, co napisałeś jest raczej naciąganą interpretacją.
    > Źródło, na które tak mocni się powołujesz nie wskazuje raczej na
    > nazwy w postaci "piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne" tylko na
    > "piloty.zdalnego.sterowania..." - mniemam, że widzisz różnicę?

    Dlaczego upierasz się ciągle o tym, co widnieje na spamcalc.net? Nie
    widzę w tym wątku, żebym się na to powoływał podczas dyskusji.

    > Dziękuję, smaczne. Ale nie widzę specjalnego związku.

    A ja widzę. Nie można wprawdzie mówić o "naruszeniu", gdyż to RFC jest
    tylko FYI, ale omawiana nazwa w kontekście tegoż RFC byłaby piętnowana
    poprzez:
    - "Don't overload other terms already in common use."
    - "Don't use long names."
    - "Use words/names that are rarely used."

    I owszem, to RFC dotyczy hostnames, a nie domeny, ale domena jest
    przecież częścią każdego FQDN.

    > piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni
    wersalne.com.pl has
    > address 66.70.89.177

    To już jest osobny problem, i owszem, naruszenie zasad.

    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE