  • 1. Data: 2003-01-16 18:14:12
    Temat: Długie nazwy domen?
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...edu.pl>

    Mam pytanie: rejestrowanie takich domen jak ta poniżej to już
    standard? Przecież wiadomo po co rejestruje się takie domeny
    (pozycjonowanie strony w wyszukiwarce). Czy jak sobie zażyczę
    domenę samochody-tanie-dobre-sprawdzone-z-gwarancja-itd.com
    .pl
    to też zostanie zarejestrowana?

    Domain name:
    piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni
    wersalne.com.pl

    Holder of the domain:
    P.P. "TECHTRONIK"
    UL.GDANSKA 10 19-300 ELK

    Registration date:
    2002-12-18

    Name servers:
    dns.dragontiger.com 66.70.89.171
    second.and.pl 66.70.89.179

    % WHOIS database last updated 2003-01-16 02:08

    PS. Przepraszam, jeśli temat już był.

    --
    Dariusz Jaworski | "Ja jestem osłem i ty jesteś osłem" - Anthony de Mello |
    d...@s...edu.pl | Jeśli koniecznie musisz odpisać prywatnie s/edu/waw :) |

  • 2. Data: 2003-01-16 18:36:01
    Temat: Re: Długie nazwy domen?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b06nrp$pr0$1@absolut.sgh.waw.pl> Dariusz Jaworski napisał(a):
> [...]
    > to też zostanie zarejestrowana?
    >
    > Domain name:
    > piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni

    Jeśli NASK nie widzi przeszkód, to o co chodzi? Pewnie o to, że ktoś
    wpadł na ten pomysł wcześniej niż Ty, albo że w ogóle wpadł na ten
    pomysł, a Ty nie?
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2003-01-16 18:36:08
    Od: Piotr Meyer <a...@s...pl>

    autor: Dariusz Jaworski
    msgid: <b06nrp$pr0$1@absolut.sgh.waw.pl>

> [...]
    > (pozycjonowanie strony w wyszukiwarce). Czy jak sobie zażyczę
    > domenę samochody-tanie-dobre-sprawdzone-z-gwarancja-itd.com

    Nazwa jest zgodna z RFC. Nie widzę powodów, dla których taka
    domena nie miałaby zostac zarejstrowana.

    Pozdrawiam,

    --
    Piotr 'aniou' Meyer

    Artificial Networked Infiltration and Observation Unit

  • 4. Data: 2003-01-16 21:17:19
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...edu.pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:
    > Jeśli NASK nie widzi przeszkód, to o co chodzi? Pewnie o to, że ktoś
    > wpadł na ten pomysł wcześniej niż Ty, albo że w ogóle wpadł na ten
    > pomysł, a Ty nie?

    Tak, o nic innego mi nie chodzi tylko o tę domenę, bo właśnie
    zająłem się produkacją pilotów do telewizorów a oni mi ją zajęli.
    Teraz nie mogę się dopchać z moją stroną, która nie ma tak
    długiej i wyczerpującej nazwy, na wyższą pozycję w rankingu
    chociażby wyszukiwarki na wp.pl :) Ale oczywiście poradzę
    sobie. Zarejestruję jeszcze dłuższa domenę z jeszcze bardziej
    wyczerpującą informacją o moich wspaniałych pilotach i mogą
    mnie... cmoknąć ;-) Albo ze 100 takich domen. NASK zarobi,
    ja zarobię (bo więcej klientów do mnie trafi). Zatrudnię więcej
    ludzi do produkcji pilotów, spadnie bezrobocie, zapłacę więcej
    podatków itp. itd. Wychodzi na to, że wszyscy będą szcześliwi :-)
    No może poza podłą konkurencją, bo im być może wszystko
    to spadnie? Wtedy oni zarejestrują 200 innych domen tego typu,
    widząc jak wiele mi to dało i w efekcie szczęśliwy będzie...
    chyba tylko NASK ;-) [1]

    Za chwilę przy takiej polityce (ale oczywiście zgodnej z RFC)
    wpisując cokolwiek do wyszukiwarek dostaniesz 3000 adresów
    tego typu, do tego często prowadzących do pornositetów.
    Wpisz sobie "powstanie styczniowe" na wp.pl. Ktoś gdzieś
    podawał ten przykład.

    No i jak inni przestaną w końcu wzorem Googla w ogóle rank'ować
    po tym co jest w treści przydługiego urla to jaki będzie
    cel rejestrowania takich domen? Żeby było trudniej zapamiętać? :)

    Nie szukaj drugiego dna tam gdzie go nie ma. To ad. vocem końcówki
    tego co napisałeś. I dobrze, że ktoś wspomniał o RFC, bo inaczej
    musiałbym dodać, że uznawanie NASKu za wyrocznie mogło się kiedyś
    dla rozwoju polskiego internetu skończyć katastrofą.

    [1] - fikcja oczywi6cie

  • 5. Data: 2003-01-17 13:49:02
    Od: wer <w...@w...pl>

    Dariusz Jaworski wrote:
> [...]
    > dns.dragontiger.com 66.70.89.171
    > second.and.pl 66.70.89.179
    >
    > % WHOIS database last updated 2003-01-16 02:08

    Polecam lektutr www.dnsspam.nl

    wer

  • 6. Data: 2003-01-17 14:31:22
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Piotr Meyer wrote:

    > Nazwa jest zgodna z RFC. Nie widzę powodów, dla których taka
    > domena nie miałaby zostac zarejstrowana.

    Z którym?

    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 7. Data: 2003-01-18 14:52:48
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...edu.pl>

    wer <w...@w...pl> wrote:
    > Polecam lekturę www.dnsspam.nl

    No właśnie. Cyt.:

    "Having hostnames like 'I.am.the.king.of.internet.domain.tld'
    or any other form of sentence, phrase, are without any doubt,
    in disagreement with the hierarchical definition of the global
    naming system (DNS)."

    I to się tyczy takich wpisów jak te, które ciągle można zobaczyć
    wpisując "powstanie styczniowe" w wyszukiwanie na wp.pl, a które
    ktoś sobie porobił w domenie na.zgora.pl.

    Ja ciągle zaś nie wiem dlaczego tego typu wpisy rejestruje NASK
    w domenie com.pl. Dołączam się do pytania Macieja Wierzbickiego
    o cytat z/numer właściwego RFC.

  • 8. Data: 2003-01-18 14:52:53
    Od: Piotr Meyer <a...@s...pl>

    autor: Maciej Wierzbicki
    msgid: <3...@k...p.lodz.pl>

    > Z którym?

    Z 1035.

    Pozdrawiam,

  • 9. Data: 2003-01-18 14:53:05
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3...@w...pl> wer napisał(a):
    > Polecam lektutr www.dnsspam.nl

    Ale tam chodzi o coś zupełnie innego, o poddomeny, które nie funkcjonują
    (to.ja.super.gosc.z.wroclawia.a.nie.z.wachocka.glupi
    .ego.pl itd). Natomiast
    to-ja-super-gosc-z-wroclawia-a-nie-z-wachocka-glupi-
    ego.pl już pod ich problemy nie
    podpada. ;)
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2003-01-18 17:00:58
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Ja ciągle zaś nie wiem dlaczego tego typu wpisy rejestruje NASK
    > w domenie com.pl. Dołączam się do pytania Macieja Wierzbickiego

    A co ma do tego NASK ?
    Oni zarejestrowali zgora.pl i subdomeny zakłada sobie użytkownik
    jakie chce.

    Pix