  • 21. Data: 2013-08-14 22:16:47
    Temat: Re: Dlugowiecznosc - ilosc cykli ladowania - baterii w smartfonach ?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-14 21:56, J.F. pisze:
    > Dnia 14 Aug 2013 12:13:25 GMT, Piotr Karocki napisał(a):
    (...)

    > Co jest o tyle smieszne ze procesor obsluguje 64KB pamieci.

    A co w tym śmiesznego? Sugerujesz, że nie potrafił z tej pamięci
    skorzystać?

    > I byl juz mocno przestarzaly w chwili projektu :-)

    Z Twojego punktu widzenia? Odporny na promieniowanie kosmiczne,
    temperatury itd.

  • 22. Data: 2013-08-15 00:14:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Aug 2013 11:26:10 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:
    > Czy baterie lit-pol rowniez wytrzymuja tam malo cykli? Obecnie
    laduje prakt=
    > ycznie codziennie, z tym, ze mam smartfona okolo 10 miesiecy - tak
    wiec jes=
    > zcze ponizej podanych cykli.

    Bardzo podobnie, praktycznie ta sama ilość cykli. Lipole to bardziej
    nowoczesna konstrukcja liona (pierwsze liony powstaly w 1912r) ,
    gdzie elektrolit jest trwale umieszczony w warstwie polimerowej taśmy
    "owinientej" wokół litowej elektrody (nie grozi wyciek elektrolitu
    przy uszkodzeniach mechanicznych). Dzięki takiej zwartej konstrukcji
    lipole można łatwiej formować w dowolne kształty i są bardziej
    bezpieczne w użytkowaniu.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2013-08-15 02:28:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Przy codziennym ladowaniu?

    Tak jest. Wieczór przed spaniem zawsze podłączam do ładowarki
    i zostawiam podłączony tak na noc. Staram się nie wyładowywać
    nigdy do końca, więc jak jest długa sesja na Skype to czasem ładuje
    go w czasie dnia np. w samochodzie.

    > Zadzwonilem do LG Polska (bo wlasnie LG G2 w wersji 32GB
    > zaczal mi sie marzyc jako przyszloroczny zakup) i podobno
    > mozna pogwarancyjnie w koszcie okolo 100 zl wyslac telefon
    > do ich serwisu na wymiane baterii. Luzem (sprawdzalem dla
    > LG swift G E975) nie znalazlem w sprzedazy baterii dla
    > samodzielnej wymiany.

    No to chyba te 100zł raz w czasie życia telefonu warto, skoro
    masz zamiar 4-5 lat używać? Zapłacisz raz 100zł po 2-2.5 roku i już.
    Nie widzę problemu.

  • 24. Data: 2013-08-15 09:31:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 02:28:10 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > No to chyba te 100zł raz w czasie życia telefonu warto, skoro
    >
    > masz zamiar 4-5 lat używać? Zapłacisz raz 100zł po 2-2.5 roku i już.
    >
    > Nie widzę problemu.

    Ja widze dwa.

    1. serwis wysylkowy - dwa na Polske) Lg ma kiepska opinie (podmiany czesci itp)
    2. telefon o ktorym mysle korzysta z najmniejszej wersji sim - bodajze nano.Nie mam
    innego aparatu na takie karty na czas realizacji wymiany. Nie wiem, czy uda sie jakos
    uruchomic karte w innym aparacie.

    No ale czas leci i za te kilka lat sytuacja moze wygladac inaczej - najwazniejsze, ze
    technicznie wymiana powinna byc mozliwa.

  • 25. Data: 2013-08-15 13:08:27
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Co jest o tyle smieszne ze procesor obsluguje 64KB pamieci.
    Zaden problem wlaczyc stronicowanie pamieci...

    > I byl juz mocno przestarzaly w chwili projektu :-)
    "w chwili projektu", czyli kiedy?
    Np. sa mniej samo-zapalne ogniwa (litowo zelazowe, a dokladniej lithium
    iron phosphate), ale w Boeing 787 sa stosowane starsze (katoda to tlenek
    kobaltu). Tyle ze tych mniej samo-zapalnych nie bylo dostepnych w 2005 roku
    gdy zatwierdzano projekt.
    Inna rzecz, ze tenze samolocik ma na pokladzie generatory na 1.5 MW :)

    http://spectrum.ieee.org/aerospace/aviation/boeings-
    battery-blues

  • 26. Data: 2013-08-15 19:13:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Aug 2013 22:16:47 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > A co w tym śmiesznego? Sugerujesz, że nie potrafił z tej pamięci
    > skorzystać?

    Sugeruje ze z trudnoscia ;-)

    Chociaz ... tutaj to w sumie zaleta gdy jeden proces nie moze zmienic
    pamieci innemu procesowi, bo jest na innych stronach ...

    > Z Twojego punktu widzenia? Odporny na promieniowanie kosmiczne,
    > temperatury itd.

    tak z natury to podobnie odporny jak inne, chyba ze cos specjalnego
    uzyli.

    J.

  • 27. Data: 2013-08-17 02:22:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Ja widze dwa.
    >
    > 1. serwis wysylkowy - dwa na Polske) Lg ma kiepska opinie (podmiany czesci
    > itp)

    Słuchasz za dużo plotek od ludzi, którzy nie wiedzą za bardzo co mówią.
    Rzucają oskarżeniami bez pokrycia...
    Wymiana baterii to dla serwisu 5 minut - nie opłaca się grzebać w telefonie
    zbyt wiele, zbyt długo. Serwisant ma dostęp do tanich (w hurtowych cenach)
    nowych części - po co mu Twoje stare, 2-2.5 letnie części które jeszcze musi
    się fatygować aby je wymontować z Twojego telefonu i włożyć jakieś stare?
    Robota taka to czas, coś się po drodze może spie... po co tak kombinować?
    Nie słuchaj plotek.

    Z drugiej strony jak im nie ufasz, to zamów nową baterię akumulatorów
    i wymień ją sobie samemu w domu. Jak znasz dokładny numer/model
    telefonu to napewno znajdziesz dokładną instrukcję wymiany w sieci.
    Ja do iPhone4 znalazłem i robota to pięć minut, nie dłużej.

    > 2. telefon o ktorym mysle korzysta z najmniejszej wersji sim - bodajze
    > nano.Nie mam innego aparatu na takie karty na czas realizacji wymiany.
    > Nie wiem, czy uda sie jakos uruchomic karte w innym aparacie.

    To jest ten sam sim, ten sam chip, te same kontakty.
    Po prostu plastik znowu przycięty.

    Po zniszczeniu swojego iPhone5 przełożyłem z niego kartę SIM nano
    do iPhone4 który chce SIMa mini po prostu przyklejając trochę papieru
    z tyłu karty aby ją nieco zwiększyć. Telefon działa bez problemów z takim
    SIMem.

    > No ale czas leci i za te kilka lat sytuacja moze wygladac inaczej
    > - najwazniejsze, ze technicznie wymiana powinna byc mozliwa.

    I na 100% jest.
    Wymiana ekranu LCD czy wibratora jest to baterii nie można?
    No daj spokój... nie takie rzeczy ludzie muszą wymieniać bo im
    się po gwarancji coś schrzaniło.

  • 28. Data: 2013-08-17 14:15:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Aug 2013 19:22:57 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > Robota taka to czas, coś się po drodze może spie... po co tak kombinować?

    no coz, doswiadczenie mi podpowiada ze jest odwrotnie.
    Serwisant musi sie z czesci rozliczyc. Moze tam jedna da rade, ale
    porzadek musi byc, bo inaczej caly magazyn wyniosa i sprzedadza na
    allegro.

    Czesci wcale nie sa tanie, bo to niepolitycznie kupic cos za 20zl i
    sprzedac za 100zl. Wiec serwis kupuje za 80, albo nawet za 100 -
    zarabia centrala i doplaca do serwisu :-)
    Ale serwisantom placi grosze, bo i tak za duzo doplaca, wiec trzeba
    kombinowac :-)

    A jak juz czlowiek ma rozebrany telefon to wymiana czesci niedlugo
    trwa ... zreszta za czas pracy placi pracodawca.

    Czesci nie musza byc 2-letnie, skoro trafiaja do serwisu glownie nowe
    na gwarancji. Z tym ze owszem - czesci w telefonie malo, po co je
    podmieniac, skoro mozna napisac ze wymieniono, a sobie zatrzymac nowa
    z magazynu.
    No ale czasem sie nie da - np masz dwie rysy na wyswietlaczu, a tu
    klient zglasza inne uszkodzenie, ale wyswietlacz ma idealny ...

> [...]
    > telefonu to napewno znajdziesz dokładną instrukcję wymiany w sieci.
    > Ja do iPhone4 znalazłem i robota to pięć minut, nie dłużej.

    No i wlasnie od poszukania instrukcji trzeba zaczac.
    Ale jak to nowy model, to ani baterii ani instrukcji jeszcze nie ma.
    Bezpieczniej kupic taki z klapka :-)

    P.S. a jak sie przydaje klapka gdy telefon wpadnie do wody ..

    > I na 100% jest.
    > Wymiana ekranu LCD czy wibratora jest to baterii nie można?
    > No daj spokój... nie takie rzeczy ludzie muszą wymieniać bo im
    > się po gwarancji coś schrzaniło.

    Nie musza. Uslysza ile to kosztuje i kupuja nowe.

    J.