  • 1. Data: 2010-08-19 22:03:39
    Temat: Do czego Nikonowi...
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    ...potrzebna jest liczba przysłony żeby mógł mierzyć światło? Czy ktoś zna
    jakieś uzasadnienie?

  • 2. Data: 2010-08-20 06:38:53
    Temat: Re: Do czego Nikonowi...
    Od: Tomasz <t...@w...delthis.pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 00:03:39 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):
    > ...potrzebna jest liczba przysłony żeby mógł mierzyć światło? Czy ktoś zna
    > jakieś uzasadnienie?

    Ponieważ pomiar światła odbywa się przy przysłonie otwartej na maksa, więc
    należy wyliczyć jakie będzie światło przy przysłonie roboczej w momencie
    robienia zdjęcia. O to chodzi czy o coś innego?

    --
    Tomasz

  • 3. Data: 2010-08-20 07:11:41
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Ludwin napisał(a):
    > ...potrzebna jest liczba przysłony żeby mógł mierzyć światło? Czy ktoś zna
    > jakieś uzasadnienie?

    Do motywowania użytkowników tańszych korpusów do:
    a) kupowania nowszych obiektywów (z procesorem)
    b) wymiany tańszych korpusów na droższe korpusy

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2010-08-20 09:50:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze John Smith:

    > Do motywowania użytkowników tańszych korpusów do:
    > a) kupowania nowszych obiektywów (z procesorem)
    > b) wymiany tańszych korpusów na droższe korpusy

    Czy na pewno nie ma innego uzasadnienia?

  • 5. Data: 2010-08-20 09:54:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Tomasz:

    > Ponieważ pomiar światła odbywa się przy przysłonie otwartej na maksa, więc
    > należy wyliczyć jakie będzie światło przy przysłonie roboczej w momencie
    > robienia zdjęcia. O to chodzi czy o coś innego?

    Body wie o ile działek obiektyw będzie przymykany, więc nie jest to do
    niczego potrzebne. Ustawienie w body maksymalnego otworu dla obiektywu
    wpływa jedynie na wartość bezwzględną F jaka pokazuje się na wyświetlaczu.

    A w przypadku obiektywu całkowicie manualnego i tak pracuje się na
    przysłonie roboczej, a mimo to tańsze body Nikona nie potrafią wtedy
    zmierzyć światła, choć F nie jest kompletnie do niczego potrzebne.

  • 6. Data: 2010-08-20 10:29:20
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Ludwin napisał(a):
    > Rzecze John Smith:

    > Czy na pewno nie ma innego uzasadnienia?

    No ale niby jakie miałoby być?
    Pentaxowi nie jest potrzebne, Canony też sobie radzą bez tego, Nikony
    tylko te lepsze.

    Do zaawansowanego pomiaru matrycowego może się przydać. Ale do
    punktowego, czy średnioważonego? Po co?

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2010-08-20 10:34:33
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-20 11:54, Mateusz Ludwin pisze:
    > A w przypadku obiektywu całkowicie manualnego i tak pracuje się na
    > przysłonie roboczej, a mimo to tańsze body Nikona nie potrafią wtedy
    > zmierzyć światła, choć F nie jest kompletnie do niczego potrzebne.

    Kiedys sie nad tym zastanawialismy i jedyne do czego doszlismy, to ze
    chodzi o "tansze body" wlasnie - i jest im to potrzebne tylko jako
    motywator do upgrade. Jesli jest jakies racjonalniejsze uzasadnienie,
    tez chetnie poslucham...

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 8. Data: 2010-08-20 11:26:59
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 20 Sie, 12:34, Mateusz Papiernik <m...@m...net> wrote:

> [...]
    > Mateusz Papiernik
    > m...@m...net,http://www.maticomp.net
    > "One man can make a difference" - Wilton Knight

    No a jak przypinamy obiektyw Nikona AF za pomoca metalowego
    adopting"ringa" do Olympusa E ?
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-08-20 11:30:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Stan.Matyska:

    > No a jak przypinamy obiektyw Nikona AF za pomoca metalowego
    > adopting"ringa" do Olympusa E ?

    No normalnie przypinamy, a co?

  • 10. Data: 2010-08-20 13:04:58
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 12:29:20 +0200, John Smith wrote:
    > No ale niby jakie miałoby być?
    > Pentaxowi nie jest potrzebne, Canony też sobie radzą bez tego,

    Olkowe Peny tez sobie radza. Tak tytulem uzupelnienia :-)

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns