  • Data: 2024-03-25 20:58:26
    Temat: Re: Dobrze te mini skrzynkę poskładałem?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24.03.2024 19:56, titanus wrote:
    > Dużych obciążeń nie przewidujesz oczywiście na tych gniazdach ?

    2W + 1050W + 150W, na poszczególnych gniazdach.

    > Swoją drogą jak widzę te serwisowe gniazda VCX [ciach]

    Panie w sklepie stacjonarnym jakie dali takie wziąłem. Kończ waść.

    > Kabelki rozumiem 1,5 mm2

    W środku tak. Do skrzynki wchodzi 2,5mm2.

    > Choć osobiście to w ogóle bym to zrobił trochę inaczej:
    >
    > Kabel zasilający PE dał do któregokolwiek złącza PE gniazdowego i
    > połączył resztę gniazd w szeregu.
    >
    > "Uwolnione" złącze zaciskowe PE wykorzystał do dystrybucji fazy - czyli
    > tam właśnie podłączył bym FAZĘ zasilającą i z tego złącza
    > rozdystrybuował fazę na esy POJEDYNCZYMI PRZEWODAMI.
    >
    > Nkę (tzw ZERO) z kabla zasilającego również podłączył bym NAJPIERW do
    > złącza zaciskowego i OSOBNYMI przewodami rozdystrybuował na poszczególne
    > gniazda.

    Też o tym myślałem. Ale z jakiegoś powodu te listwy są w kolorach
    niebieskich i zielonych. Brązowej nie dołączyli. Spędza mi to sen z
    powiek ;-)

    > (Rozumiem również że PRZED tym kablem jest jeszcze jakieś zabezpieczenie ?)

    Tak B16 i RCD.

    > I najchętniej to bym tu wstawił jakiegoś małego FRa żeby w razie czegoś
    > móc to wszystko szybko wyłączyć.

    FRa?

    Wziąłem póki co do serca radę z prawem Kirchhoffa i wpiąłem wejście do
    środkowych elementów.

    https://i.ibb.co/XV4Q0KT/WP-20240325-20-27-22-Pro.jp

    Na razie nie rozumiem dlaczego miałbym robić spaghetti i wpiąć wejście
    do bezpieczników od dołu, potem lecieć przewodami od góry znowu do dołu
    i analogicznie z N. Myślałem że krótsze odcinki zamiast plątaniny będą
    lepsze (?????)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz