  • Data: 2024-03-30 17:28:38
    Temat: Re: Dobrze te mini skrzynkę poskładałem?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.03.2024 o 15:37, PeJot pisze:

    > A z czego ? :)

    Czyżbyś cytował link kierujący do tekstu, którego nie przeczytałeś?

    "Wyłącznik instalacyjny (wyłącznik nadmiarowo-prądowy, wyłącznik
    nadprądowy, wyłącznik instalacyjny typu DS nazywany też potocznie eską)
    - element instalacji elektrycznej, którego zadaniem jest przerwanie
    ciągłości obwodu, gdy prąd płynący w tym obwodzie przekroczy wartość
    bezpieczną dla tego obwodu. Wyłączniki te przeznaczone są do sterowania
    i zabezpieczenia przed skutkami przetężeń (przeciążeń i zwarć) obwodów
    odbiorczych instalacji oraz urządzeń elektrycznych w gospodarstwach
    domowych i innych."

    Nikt Ci nie zabroni rozłączać układ "eską", ale musisz się liczyć z
    trwałością o rząd mniejszą niż dla rozłącznika. Ale to i tak sporo.

    P.P.