eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDodatkowy przewód od alternatora › Re: Dodatkowy przewód od alternatora
  • Data: 2017-08-21 22:21:48
    Temat: Re: Dodatkowy przewód od alternatora
    Od: Pcimol <...@...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Czy masz pewność iż spadek napięcia faktycznie następuje między masą
    > pojazdu a minusową klemą akumulatora? Prosty test: zmierzyć miernikiem
    > napięcie między jakimkolwiek (metalowym, czystym) elementem karoserii, a
    > minusową klemą akumulatora. Jeśli odnajdziesz tam twoje zgubione 0.5V, to
    > zamiast dokładać drugi przewód, lepiej sprawdzić dlaczego ten obecny
    > "popuszcza" pół volta (korozja, źle dokręcona śruba, itp).

    Tak.

    > Jednak bardziej prawdopodobne wydaje się że te pół volta wytraca się
    > gdzieś tam po drodze na "plusie" między alternatorem a aku.

    Skoro mierzysz między masą pojazdu a klemą, to plusowy przewód ma do
    tego nic. Jak chcesz wiedzieć ile się wytraca na plusie, mierz między
    śrubą na alternatorze i klemą +.

    > Niewykluczone
    > też że to po prostu błąd pomiarowy - napięcie z alternatora mało kiedy
    > jest idealnie proste, może wykazywać wahania o relatywnie dużej
    > częstotliwości oraz wszelakie szumy, które bliżej akumulatora są
    > tłumione. Tani miernik może to źle interpretować i zawyżać nieco
    > wyświetlone napięcie.

    Najcześciej przyczyną są połączenia. (Włącznie z miejscami zaciśniecia
    przewodu w złączu śrubowym.)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: