    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dokładność GPSa siedzącego kilka godzin w jednym miejscu
    Date: Wed, 06 May 2015 17:45:46 +0200

    On 2015-05-05 22:47, J.F. wrote:
    > A bo to wiadomo jaki bedzie, na slupku geodezyjnym polozyc, czy jak ?

    Kiedyś głupio zapytalem geodety z jaką dokladnoscią są ustawiane takie
    znaczniki to po 5 minutach wykładu okazało się że z nijaką. Tzn. nie
    wiadomo.

    > Bedzie blad staly, chocby z aktualnego stanu jonosfery.
    > Chyba ze usrednisz przez pare dob.

    Ok, to powiedzmy że kilka dni, mam czas.

    > A potrafisz przeliczyc na wspolrzedne geodetow ?

    Przypuszczam że tak wiedza tajna nie jest.

    > Oni chyba innych uzywaja, i juz na samym przeliczniku bedzie blad :-)

    O, pal sześć ten błąd, kolega ma w dzienniku budowy wpisane pomiary z
    dokladnością do trzech miejsc po przecinku, a używali tylko taśmy
    mierniczej, bo im tak wyszlo na kalkulatorach. Wiedza teoretyczna o
    miernictwie i matematyce a praktyczna jak mierzyć oborę w błocie po
    kolana to dwie odległe domeny. Takoż dowiedziałem się od znawcy tematu.