  • Data: 2019-05-23 14:38:52
    Temat: Re: Domofony na kartę zbliżeniową
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-23 o 14:07, Roman Rogóż pisze:

    > kury znoszą jajka więc ich waga się zmienia

    Pisałem o ważeniu całego kurnika. Nie znam się na kurach - jajka chyba
    znoszą głównie w kurniku.

    > kury po deszczu są mokre jw.

    Program uczący się zauważy, że skoki ciężaru (wynikające z wejścia
    jednej kury) są dziś o 5% większe (bo kury mokre) więc będzie się
    spodziewał większej masy końcowej. Poza tym liczenie kur raczej na
    podstawie przyrostów ciężaru całości - chyba powinien zauważyć kiedy
    wzrosło o jedną a kiedy o dwie kury (nawet jakby one zniosły jajka
    gdzieś w terenie).

    > kura nie ustoi na wadze przez chwilę żeby pomiar się ustabilizował.

    Teoretycznie nawet jakby fruwała w kurniku to ciężar całego kurnika z
    kurami się nie zmienia (oczywiście średni - będą impulsy wynikające z
    przyspieszeń masy kury w kierunku pionowym).
    Poza wykrywaniem zmian mających na celu liczenie na wejściu można by też
    przepuszczać wynik przez filtr dolnoprzepustowy eliminujący wszystkie
    kwestie nie ustania kury w miejscu aby się pomiar ustabilizował.

    Ja tylko gdybam. Na razie nie widzę jakieś przeszkody ewidentnie
    wykluczającej skuteczność takiego rozwiązania.
    Oczywiście w praktyce człowiek natknął by się na masę problemów.
    P.G.