    From: jacek <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Domofony na kartę zbliżeniową
    Date: Fri, 24 May 2019 03:04:58 +0200

    W dniu 2019-05-23 o 13:03, Piotr Gałka pisze:

    > Nie jestem pewien tego co napiszę bo moje dane pochodzą z jakiejś
    > pierwszej prezentacji takich czytników wieki temu na jakimś seminarium
    > podczas targów InfoSystem.
    > Czytnik ma jakiś poziom nieprawidłowego odrzucenia palca - np. rzędu 1%
    > - czyli raz na 100 razy zdarzy się, że trzeba przyłożyć palec jeszcze raz.
    > Ma też jakiś poziom zaakceptowania nieprawidłowego palca - wydaje mi
    > się, że są to rzędy 1/10000. Czyli jak 10 tysięcy nieuprawnionych ludzi
    > spróbuje to się okaże że mamy 50% prawdopodobieństwa że czytnikowi
> [...]

    Prawie 100% skuteczności ma kod pin 4 cyfry+odcisk palca.
    W przypadku domofonu bardziej spodobało mi się ostatnio rozwiązanie
    z modułem GSM.
    Gdzie wystarczy głuche połączenie z uprawnionego numeru
    lub sms z kodem i nr mieszkania z dowolnego innego numeru.
    Można w ten sposób bardzo łatwo wpuścić kogoś z dowolnego miejsca
    na ziemi i nie tylko :) (stacja kosmiczna ISS)
    Telefon ma teraz praktycznie każdy i tak przy sobie...

    --
    pzdr, j.r.