  • 11. Data: 2010-02-10 20:03:13
    Temat: Re: Dostałem mandat
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    news:siv5n5loo46sp44pp5rka7avffr2uhisci@4ax.com...
    Wed, 10 Feb 2010 19:33:18 +0100, w <hkuu5j$g2o$1@inews.gazeta.pl>, "Kuba
    \(aka
    cita\)" <y...@w...pl> napisał(-a):

    > Pytanie zasadnisze - gdzie zaczyna sie skrzyżowanie i czy nie czasem w
    > miejscu, gdzie namalowana jest linia zatrzymania (a ta jest przed
    > sygnalizatorem)

    Przecież podałem definicję skrzyżowania. Chyba nawet taka sama jest zapisana
    kodeksie. "Przecięcie jezdni", a nie "powierzchnia od ostatniego
    sygnalizatora/linii zatrzymania".

    To ja wiem i nigdzie nie napisałem, ze definicja jest inna.
    Sęk w tym, ze są jeszcze inne przepisy - jak choćby te o wjeżdzaniu za
    sygnalizator na czerwonym. Jesli więc pali sie zielone, ale nie mozesz
    zjechać ze skrzyzowania i znajdziesz sie za sygnalizatorem, na ktorym
    swiatło zmieni sie na czerwone to jestes za sygnalizatorem na czerwonym
    swietle - prawda?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 12. Data: 2010-02-10 20:12:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 19:33:18 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

    >Jak nic.
    >Kiedy pali sie czerwone nie wolno wjechać za sygnalizator, wiec nie wolno
    >też tam przebywać. Jesli tam jestes to znaczy, ze dałęś ciała.

    O nie, przepis zakazuje tylko wjezdzac. A wjechal na zielonym.

    J.

  • 13. Data: 2010-02-10 20:25:51
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > O nie, przepis zakazuje tylko wjezdzac. A wjechal na zielonym.

    No dobra to czytaj tu:
    Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 170 poz. 1393

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

    z dnia 31 lipca 2002 r.

    w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    (Dz. U. z dnia 12 października 2002 r.)

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1393.htm
    Rozdział 5

    Sygnały świetlne nadawane przez urządzenia umieszczone na drodze

    Sygnały świetlne dla kierujących i pieszych

    § 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają:
    1) sygnał zielony - zezwolenie na wjazd za sygnalizator,
    2) sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili
    zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie
    może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza
    jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony,
    3) sygnał czerwony - zakaz wjazdu za sygnalizator,
    4) sygnały czerwony i żółty, nadawane jednocześnie - zakaz wjazdu za
    sygnalizator; sygnały te oznaczają także, że za chwilę zapali się sygnał
    zielony.
    2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:
    1) ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom,
    2) ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie
    skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału
    zielonego.

    Jeszcze jakies wątpliwości, gdzie mozna wjechać na zielony, żółtym i
    czerwonym?

    Zwracam uwage na punkt 95.2.2

    Wiec teraz przestańcie pisac głupoty, bo nawet na chłopski rozum to jest
    jaśniutkie jak słoneczko, ze w ogole nie powinien sie tam kolega znaleźć.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 14. Data: 2010-02-10 20:26:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Feb 2010 20:03:13 +0100, w <hkuvtm$msp$1@inews.gazeta.pl>, "Kuba \(aka
    cita\)" <y...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > zjechać ze skrzyzowania i znajdziesz sie za sygnalizatorem, na ktorym
    > swiatło zmieni sie na czerwone to jestes za sygnalizatorem na czerwonym

    Prawda. Ale to nie jest karalne :). W opisywanej sytuacji misiak nie miał
    podstaw do nałożenia mandatu.

    Karalne może być (a raczej próbować być karalne), gdy ruszysz (nawet na
    zielonym).

  • 15. Data: 2010-02-10 20:35:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > podstaw do nałożenia mandatu.

    > Karalne może być (a raczej próbować być karalne), gdy ruszysz (nawet na

    par 95 punkt 2, podpunkt 2

    Musisz zmienić zdanie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 16. Data: 2010-02-10 20:45:20
    Temat: Re: [Wyżale się] Dostałem mandat
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie musi to być początek skrzyżowania.
    > § 95. 2. rozporządzenie o znakach i sygnałach mówi, że w opisywanej
    > sytuacji sygnalizator nie zezwalał na wjazd za sygnalizator.

    A który z jego warunków został Twoim zdaniem spełniony?
    Od razu nalezy wyjaśnić, że żeby była mowa o niemożliwości opuszczenia
    skrzyżowania najpierw trzeba na nie wjechać, a nic takiego nie miało
    miejsca.

  • 17. Data: 2010-02-10 20:58:34
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 20:45:20 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Od razu nalezy wyjaśnić, że żeby była mowa o niemożliwości opuszczenia
    > skrzyżowania najpierw trzeba na nie wjechać, a nic takiego nie miało
    > miejsca.

    Wjechał za sygnalizator po czym się zatrzymał gdyż nie miał możliwości
    kontynuowania jazdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 18. Data: 2010-02-10 21:08:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kuba (aka cita) w <news:hkv184$s1l$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > jaśniutkie jak słoneczko, ze w ogole nie powinien sie tam kolega znaleźć.

    Literalnie, to praktycznie bez S-3 nie ma szansy skręcić w lewo -- ci z
    naprzeciwka skończą jechać gdy im się zapali żółte, w tej samej chwili jemu
    zapali się żółte...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2010-02-10 21:11:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    MadMan w <news:1gicn53poj7jb.dlg@pedalarstwo.to.moja.pasja.ne
    t>:

    > Wjechał za sygnalizator po czym się zatrzymał gdyż nie miał możliwości
    > kontynuowania jazdy.

    Definicja skrzyżowania jest w PoRD, szczegóły w załączniku do rozporządzenia
    dla drogowców ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2010-02-10 21:13:33
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    juhass pisze:
> [...]
    > wiem co mogłem zrobić. Stać przed światłami mimo zielonego i czekać aż
    > się całkiem odblokuje? (swoją drogą wątpię czy mógłbym, bo zaczęło się
    > blokować jak byłem dokładnie pod owym sygnalizatorem). Zaznaczam że nie
    > wjechałem na tyle na krzyżówkę, żeby kogokolwiek blokować.
    > W sumie moja wina i kajam się ale niesmak pozostał.
    > Pytanie tylko jaka nauczka na przyszłość? Czekać aż się zwolni całkiem i
    > narażać się na trąbienia tych za mną? Przecież w taki sposób te nasze
    > miasta to się całkiem zakorkują. Poradźcie coś...

    jeśli to znane skrzyżowanie, gdzie zawsze się korkuje to mogłeś nie
    przyjąć mandatu i liczyć na życiowe podejście SG.
    Pozdrawiam
    Marcin