  • 31. Data: 2020-05-17 23:52:55
    Temat: Re: Dostawczak
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciężarowego w porównaniu z osobowym?
    Zapytaj księgowej.

    -----
    > W jakims sensie łatwiejsze?

  • 32. Data: 2020-05-18 08:00:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    >> W jakims sensie łatwiejsze?
    >
    > Ciężarowego w porównaniu z osobowym?
    > Zapytaj księgowej.

    Pytam ciebie, skoro juz cos napisałes.
    I nie chodzi o roznice miedzy ciezarowy a osobowy tylko roznice miedzy a
    roznice miedzy vanem zarejestrowanym jako 9 osobowy a zarejestrowanym
    jako 6 osobowy "ciezarowy"...

    Twierdzisz ze taki 6 osobowy van mozesz traktowac jako ciezarowy i
    odliczyc całosc kosztów?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 33. Data: 2020-05-18 08:04:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie twierdzę, ale tak pomyślałem.
    Jest inaczej?
    Ciężarowy technicznie to nie ciężarowy podatkowo?

    -----

  • 34. Data: 2020-05-18 12:37:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Nie twierdzę, ale tak pomyślałem.
    > Jest inaczej?
    > Ciężarowy technicznie to nie ciężarowy podatkowo?

    O ile nic sie nie zmieniło, to ciezarowy w pojeciu podatków to w skrocie
    samochód który jednoznacznie jest samochodem ciezarowym.
    CZyli ma 1 rzad siedzen i oddzielona od tych siedzen przestrzen
    ładunkową.
    Oczywiście mowa o samochodach do 3,5t.

    W sumie to zastanawiam sie, jak w ta definicje łapie sie takie ducato
    które ma dodatkową kabine pasazerska plus otwarta pake.
    ale pewnie jest jakis wyjątek.

    W kazdym razie osobowy van nijak nie bedzie sie łapał na pełne odliczenie
    vat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 35. Data: 2020-05-20 21:12:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko formalnie na chodniku parkowac nie mozna :-(

    Czekaj, bo mi to wizję psuje.

    Jak jest miejsce postojowe na chodniku, to nie można wjechać
    dostawczakiem? Znalazłem takie coś:

    https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/parkowanie-na
    -chodniku-nie-kazdemu-wolno/xlsg2fe

    "Wjazd na chodnik zastrzeżony jest dla aut o dopuszczalnej masie
    całkowitej nieprzekraczającej 2,5 tony

    Czterema kołami na chodnik nie wolno wjeżdżać samochodem innym niż osobowy
    niezależnie od jego masy"

    Czyli szukać do 2.5 tony, ale i tak nie będę mógł stanąć czterema kołami
    (nawet takim Trafikiem ani Partnerem), bo to nie osobówka? Czy może one
    mają w DR wpisaną osobówkę, bo mogą mieć albo osobówkę albo ciężarówkę?
    Od czego to zależy, jak to jest?

  • 36. Data: 2020-05-20 21:16:04
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    wowa <w...@g...pl> wrote:

    > Polecam artykuł https://lis.z219.com/2020/01/29/kamper/ Nieco inne
    > zastosowanie ale olbrzymia ilość wiedzy i pomysłów.
    > Wojtek

    Mega. Przeczytałem, zapisałem, jak już będzie bus to na pewno do niego
    wrócę, żeby go urządzić. Dzięki.

  • 37. Data: 2020-05-21 11:32:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >całkowitej nieprzekraczającej 2,5 tony

    >Czterema kołami na chodnik nie wolno wjeżdżać samochodem innym niż

    Jakies takie przepisy.

    >Czyli szukać do 2.5 tony,

    I tu moze byc problem, bo dostawczak to brzmi

    >ale i tak nie będę mógł stanąć czterema kołami

    Na szczescie na to raczej nie zwracaja uwagi ... na razie.

    >(nawet takim Trafikiem ani Partnerem), bo to nie osobówka? Czy może
    >one
    >mają w DR wpisaną osobówkę, bo mogą mieć albo osobówkę albo
    >ciężarówkę?

    moga byc w wersji bus - osobowej, ale uwazaj, zeby z tego autobus nie
    wyszedl, bo bedziesz potrzebowal D/E.
    Tylko 9 osob (z kierowcą)

    >Od czego to zależy, jak to jest?

    Zapewne od homologacji fabrycznej, i niekoniecznie latwo zmienic.
    Ale takie towarowo-osobowe tez byly, np 6 foteli + sporo miejsca.
    Ale co na to przepisy to juz nie wiem.

    Wersja "bus" ma sporo okien, to moze byc zaleta lub wada ...

    J.

  • 38. Data: 2020-05-21 11:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I tu moze byc problem, bo dostawczak to brzmi

    Nie wiem czy jest jakikolwiek który ma dmc nizsze.
    Nawet najmniejszy trafik ma ponad 3t...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 39. Data: 2020-05-21 12:22:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    -chodniku-nie-kazdemu-wolno/xlsg2fe

    > "Wjazd na chodnik zastrzeżony jest dla aut o dopuszczalnej masie

    tu dokładniej i lepiej opisane:
    https://czasopismo.legeartis.org/2017/06/parkowanie-
    samochodu-dmc-25t-chodnik.html

    chyba po 20 latach muszę iść na kurs PJ :]

  • 40. Data: 2020-05-25 14:02:39
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-05-08 o 13:49, Queequeg pisze:
> [...]
    > coś mniejszego (krótszego), w czym dałoby się spać. Parkowałem nim niby,
    > ale trochę sobie nie wyobrażam parkowania nim w mieście... a może
    > przesadzam?
    >
    > Patrzyłem jeszcze na Partnera L2 (205 cm paki), długiego Kangoo Expressa
    > (211 cm), Caddy (225 cm) i Dacię Logan Van (193 cm -- trochę mało ale może
    > się upchnie?).
    >
    > Możecie coś polecić? Do tego niedrogiego, chcę na to przeznaczyć max 15k
    > (na sam samochód, dodatkowo do 2-3k na ewentualne naprawy po zakupie) i
    > chcę, żeby posłużyło dobrych kilka lat. A może wiecie, czy i gdzie znajdę

    https://www.facebook.com/RenaultPolska/posts/3146763
    652012064

    Renault Traffic w wersji kamper.
    T.