    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Druk dwustronny - jak? (długi wątek)
    Date: Wed, 29 Mar 2017 01:13:30 +0200

    W dniu 2017-03-28 o 09:38, s...@g...com pisze:

    > Posuw sie ustawia dla konkretnego freza. W praktyce trudno znaleźć
    > tablice z predkosciami skrawania bo je powinien podać producent
    > frezu. A zazwyczaj frezy są z allegro i nie wiadomo ile producent
    > podaje :)

    Więc właśnie :-)

    > Ja ustawiam zazwyczaj posuw na oko. Czyli robie pare przejazdów z
    > różnymi predkosciami obrotowymi i patrze jak wyglądają krawędzie
    > ścieżek. Jak są równe i bez zadziorów to podnosze pbroty tak długo aż
    > sie zaczynają robic gorsze. Nastepnie obniżam obroty o jakieś 10-15%
    > i testuje posuwy.

    No chyba, że frez strzeli i pozabija obserwatorów :-D
    Oczywiście żartuję :-)

    > Zazwyczaj konczy sie gdzieś w okolicy 400mm/sek ale to mocno zalezy
    > od sztywnosci maszyny i jej drgań rezonansowych/nierezonansowych.

    Ok, spróbuję podnieść prędkość.

    > Kup frezów na zapas i pare spal/połam to będziesz wiedział gdzie lezy
    > ich granica :)

    Ok, sądziłem, że jakaś tejemna teoria ma tu zastosowanie :-)

    > Maszyna nie ma nic takiego. Twój program do jej sterowania może takie
    > cos mieć. Ja poganiam moja mach3 ale nie kojarze takiej opcji.

    Skrót myślowy. Oczywiście o soft mi chodziło. Używam CNC USB firmy
    Planet. Tam są transformacje. Dość rozbudowana opcja. Zarówno z palca
    możesz tworzyć je sobie ale i wspierać się podglądem z kamery - co ma
    sens. Prosto i szybko uzyskujesz pożądany efekt.

    > Jesli zamierzasz tylko kleić pcb do blatu maszyny to słabo to widze.
    > Lepsze rezultaty sie osiaga przy przykręcaniu materiału do blatu.
    > Tylko wtedy trzeba pilnować aby frez nie wszedł w kolizje ze
    > śrubami...

    Ani jedna płytka nie wyszła mi źle. Nigdy się nie oderwała. Raczej jest
    problem potem by ją oderwać od stołu :-D Przyznam Ci się, że z tego
    powodu szukam nieco słabszej taśmy. Stosuję póki co horrendalnie drogą
    taśmę z Castoramy (2cm/5m za 20 kilka zł). Zamówiłem na Allegro podobną
    taśmę za 2zł - będę testował. Najwyżej powrócę do w/w.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek