    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 28 Mar 2017 23:16:08 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Druk dwustronny - jak? (długi wątek)
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 29 marca 2017 01:13:32 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Ok, sądziłem, że jakaś tejemna teoria ma tu zastosowanie :-)

    Bo teoria do tego jest. Nie tajemna. W kazdej książce z technikum obróbki skrawaniem
    jest i w poradniku mechanika też.

    Każde narzędzie ma podawaną dozwoloną prędkość skrawania w popularnych materiałach.
    Składając ze sobą prędkośc obrotową i prędkośc posuwu masz uzyskać albo bliską
    prędkośc predkosci skrawania albo nieco niższą.

    Dzieki temu optymalnie szybko obrabiasz a narzędzie się bardzo szybko nie zuzyje.

    W praktyce prędkośc posuwu nie jest istotna bo jest relatywnie mała i tylko liczy się
    obroty.
    Dla małych frezów (o małej średnicy) obroty mogą byc duże. Dla szerszych powinny byc
    mniejsze.

    Ot cała tajemnica. tyle że jak producent nie podał tych parametrów to ich nie ma i w
    praktyce zakłada się prędkości skrawania jakieś standardowe.
    Albo robi sie próby. Jak frez kosztuje 5-8-10-20pln to prosciej jest spalic/połamać
    ze dwa aby wiedziec gdzie lezy granica której przekroczyc nie wolno. niz spędzac czas
    na szukaniu tabelek gdzie i tak parametry nie są wiarygodne dla naszego chińskiego
    narzędzia...