    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Druk dwustronny - jak? (długi wątek)
    Date: Wed, 29 Mar 2017 18:03:15 +0200

    > Istnieje. Płytkarnia. Też przeszedłem całą drogę, którą
    > tu opisujesz. Szkoda życia. Termo/chemo/transfer jest
    > dobry do pojedynczych płytek jednostronnych. Większe
    > serie (5+) zlecam.

    Bez przesady.
    Sam prawie zawsze robię tak, że pierwszy prototyp robię sam - to są
    zawsze 2 stronne PCB, dość gęste SMD, przelotki z otworami 0.4 - 0.5 mm.

    Fakt, że robienie tych przelotek potem jest na maxa upierdliwe - ale
    jednak mam płytkę w 24h, w cenie minimalnej.
    Super express w płytkarni to koszty niemały - za 2 PCB (jedna 70x70mm,
    druga 130x130mm) w prototypy.com koszt 24h to chyba coś blisko tysiaka oidp.

    Biorąc pod uwagę, że przeważnie potem i tak trzeba jeszcze przynajmniej
    raz poprawiać, to zrobienie własnej PCB ma sens jak najbardziej. Nie
    muszę oszczędzać każdej dychy, ale nigdzie nie zrobisz superexpresowo
    PCB za 100. Cudów nie ma.

    Do tego stopnia jest to przydatne, że planuję też zrobienie małej
    frezarki właśnie do PCB, z automatyczną zmianą narzędzi nawet.