    From: Silver Dream ! <e...@d...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dyskietki 5.25 - jak odczytać
    Date: Mon, 16 Mar 2020 19:31:02 +0100

    On 2019-10-10 07:37:02 +0000, J.F. said:

    > Ale to bylo w ramach jednej sciezki.
    > Same sciezki rozlozone na dyskietce chyba tak samo.

    Tak.

    > Naped dyskietki nie byl w Amidze standardowy ?

    Napęd DD w Amidze był standardowy. To w pecetach były (szczególnie w
    późniejszym okresie cięcia kosztów) niestandardowe. Np. nie
    przewidujące możliwości selekcji sygnałami innymi niż DS1 tudzież
    inaczej obsługującymi sygnały CNG/RDY. To powodowało problemy w
    komputerach, które były zaprojektowane w/g standardu a nie z pociętymi
    i poskręcanymi kablami do napędów jak "IBM PC" ;-)

    Napędy HD to insza inszość. Tam faktycznie Amigowe są ,,niestandardowe"
    ze względu na to, że utrzymują tą samą prędkość transmisji niezależnie
    czy nośnik jest DD czy HD. Aby to było możliwe to prędkość obrotowa
    jest przy nośnikach HD zmniejszona o połowę.

    --
    SD!