  • 1. Data: 2019-12-20 11:56:35
    Temat: Dziwa, panie, dziwa...
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Dziwne rzeczy można zauważyć na przyszpitalnym parkingu i okolicach. Z
    tydzień temu wspominałem o Ibizie w dizlu, która pracowała jak stuletni
    traktor. A dzisiaj zobaczyłem Skodę kombi, to była chyba Fabia, bo na
    pewno nie Octavia. Nie była nowa, a jej dziwność polegała na tym, że
    miała kierownicę z prawej strony. Albo raczej na tym, że komuś się
    chciało z UK ściągać do Polski takie coś. Zrozumiałbym, gdyby to było
    auto, które nosi jakieś znamiona fajności, ale to przecież zwykły i do
    tego nienowy dupowóz jest.

    A zaraz po wyjechaniu ze szpitala drogę mi przeciął niepełnosprawny na
    elektrycznym wózku inwalidzkim, który wyjechał z podporządkowanej. Pan
    niepełnosprawny dzielnie sterował wózkiem prawą ręką, w lewej trzymając
    przy uchu telefon i chyba nie zwracając uwagi na to, co się dzieje
    wokół. :-)

  • 2. Data: 2019-12-20 13:08:39
    Temat: Re: Dziwa, panie, dziwa...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >chciało z UK ściągać do Polski takie coś. Zrozumiałbym, gdyby to było
    >auto, które nosi jakieś znamiona fajności, ale to przecież zwykły i

    Sie dziwisz - mamy sporo emigrantow w Anglii, a tam takie starocie to
    prawie za darmo sa :-)
    Wiec kusi.
    A czy sie chcialo ... przyjechal ktos, to nie musial chciec.
    Tylko teraz co z tym zrobic - uzywac, sprzedac, rozebrac na czesci ?

> [...]
    >trzymając
    >przy uchu telefon i chyba nie zwracając uwagi na to, co się dzieje

    To bedzie tak
    18) pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i
    niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi
    przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą
    lub pchającą rower,motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub
    inwalidzki,
    osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10
    lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej

    7. W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej,
    używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej
    sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu
    umożliwienia jej przejścia.

    ale czy sie tycza przepisy o wchodzeniu prosto pod pojazd ?

    J.

  • 3. Data: 2019-12-20 13:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JDX j...@o...pl ...

> [...]
    > chciało z UK ściągać do Polski takie coś. Zrozumiałbym, gdyby to było
    > auto, które nosi jakieś znamiona fajności, ale to przecież zwykły i do

    Jezeli rocznik jakis normalny i kosztuje w PL jakies 10-15kpln a tam
    kupił za < tysiac funtów to czemu nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 4. Data: 2019-12-20 17:17:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-12-20 13:59, Budzik wrote:
    [...]
    > Jezeli rocznik jakis normalny i kosztuje w PL jakies 10-15kpln a tam
    > kupił za < tysiac funtów to czemu nie?

    Ale chyba nikt za normalną cenę nie kupi niepełnosprawnego samochodu,
    który do małych miast, na krajówki i niższe kategorie dróg za bardzo się
    nie nadaje. Fakt w dużych miastach i na eskach w sumie nie ma większego
    znaczenia po której stronie jest kierownica. Ale jest to jednak
    mniejszość Polski, zarówno od względem obszaru jak i populacji. Pewnie
    jak w UK takie auto kosztuje tysiąc funtów, to i u nas też, więc biznesu
    się IMO na tym nie zrobi :-) Chyba, że to jakieś mienie przesiedleńcze i
    szkoda było w UK na złom oddawać bo jeszcze całkiem sprawny.

  • 6. Data: 2019-12-20 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tylko teraz co z tym zrobic - uzywac, sprzedac, rozebrac na czesci ?

    Ma samochód za pol darmo.
    Czemu miałby nie uzywac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 5. Data: 2019-12-20 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JDX j...@o...pl ...

> [...]
    > to i u nas też, więc biznesu się IMO na tym nie zrobi :-) Chyba, że
    > to jakieś mienie przesiedleńcze i szkoda było w UK na złom oddawać

    Zakładałem sprowadzenie dla siebie, tudziez po prostu zakup w anglii
    podczas pobytu tam, pracy etc i potem przyjazd tym do PL.
    Aczkolwiek znam osobe która sprowadza auta z GBR (i sprzedaje bez
    przerabiania) wiec np jakies samochody sie opłaca.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 7. Data: 2019-12-20 21:31:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Ma samochód za pol darmo.
    >Czemu miałby nie uzywac?

    Nie jezdzilem, ale wydaje mi sie to kiepskie.
    Widok nie z tej strony co trzeba, wajche sie rusza lewa reka :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-12-20 22:03:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-12-20 21:31, J.F. wrote:
    [...]
    > Nie jezdzilem, ale wydaje mi sie to kiepskie.
    > Widok nie z tej strony co trzeba, wajche sie rusza lewa reka :-)
    Właśnie przyszło mi do głowy - kamerka jako asystent skrętu w lewo i
    wyprzedzania. :-) Są kamery cofania to i mogą być kamery wyprzedzania. :-)

  • 9. Data: 2019-12-20 22:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik JDX j...@o...pl ...

    > [...]

    Kwestia przyzwyczajenia - dosc szybko to idzie.

    > Właśnie przyszło mi do głowy – kamerka jako asystent skrętu w lewo i
    > wyprzedzania. :-) Są kamery cofania to i mogą być kamery
    > wyprzedzania. :-)

    A ile razy potrzebujesz takiego widoku do wyprzedzania jezdzac po
    miescie? Ludzie jezdza i daja rade.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 10. Data: 2019-12-20 23:42:24
    Od: jacek <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 20 Dec 2019 21:31:58 +0100, użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Nie jezdzilem, ale wydaje mi sie to kiepskie.
    > Widok nie z tej strony co trzeba, wajche sie rusza lewa reka :-)

    Jeździłem kiedyś sporo Morrisem z kierą po prawej. Da się przyzwyczaić :)

    --
    Jacek