    Date: Wed, 16 May 2012 22:57:19 +0200
    From: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Dzwonek elektrostatyczny

    W dniu 16.05.2012 10:39, Szczepan Bialek pisze:

    > Podczas pracy w szybe wala elektrony. Anoda chce je wylowic.

    W zasadzie musi wyławiać, bo prąd anodowy płynie. Dodatkowo luminofor
    jest pokryty cienką warstwą aluminium (od strony katody) co ułatwia
    przepływ prądu. Aluminium ma zabezpieczać luminofor przed bombardowaniem
    jonami i odbijać światło w kierunku widza.

    > Sytuacja jest zlozona i tylko pomiar znaku ladunku na folii roztrzygnie
    > ktory mechanizm przewaza.

    Jutro postaram się dać wynik, sam znak, bo napięcia nie mam czym pomierzyć.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl