  • 1. Data: 2012-05-14 00:25:45
    Temat: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Niby gdzies o tym czytalem, ale co innego czytac, a co innego zobaczyc
    http://www.youtube.com/watch?v=UdV_fEbRqss

    Zrodlo wysokiego napiecia troche ciekawe, szklo kineskopu przeciez nie
    przewodzi.

    J.

    A na deser
    http://www.youtube.com/watch?v=dmoDLyiQYKw

  • 2. Data: 2012-05-14 01:04:14
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Niby gdzies o tym czytalem, ale co innego czytac, a co innego zobaczyc
    > http://www.youtube.com/watch?v=UdV_fEbRqss

    http://www.rmcybernetics.com/projects/experiments/ex
    periments_franklin_bells_lightning_detector.htm

    > Zrodlo wysokiego napiecia troche ciekawe, szklo kineskopu przeciez nie
    > przewodzi.

    eee... czy to było pytanie? Mam nadzieję że nie :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2012-05-14 01:06:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 May 2012 00:04:14 +0100, AlexY napisał(a):
    > Użytkownik J.F. napisał:
    > http://www.rmcybernetics.com/projects/experiments/ex
    periments_franklin_bells_lightning_detector.htm

    > eee... czy to było pytanie? Mam nadzieję że nie :)

    To bylo pytanie. W sumie to nawet powazne pytanie, do glebokiej odpowiedzi.

    J.

  • 4. Data: 2012-05-14 01:14:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.05.2012 01:06, J.F. wrote:
    periments_franklin_bells_lightning_detector.htm

    > To bylo pytanie. W sumie to nawet powazne pytanie, do glebokiej odpowiedzi.

    To jest elektryczność STATYCZNA. Szkło kineskopu robi za izolator
    kondensatora.

    Michoo

  • 5. Data: 2012-05-14 08:21:30
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 00:25, J.F. pisze:

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=UdV_fEbRqss
    >
    > Zrodlo wysokiego napiecia troche ciekawe, szklo kineskopu przeciez nie

    A o indukcji elektrostatycznej nie słyszałeś?

  • 6. Data: 2012-05-14 08:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 May 2012 08:21:30 +0200, Zbych napisał(a):

    > A o indukcji elektrostatycznej nie słyszałeś?

    Indukcje, pojemnosci - one wszystkie maja jedna wade - prad chwile plynie,
    a potem nie.

    A to bydle dzwoni i dzwoni i dzwoni, jakby nie zamierzalo przestac ..

    J.

  • 7. Data: 2012-05-14 08:35:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 08:28, J.F. pisze:

    > Indukcje, pojemnosci - one wszystkie maja jedna wade - prad chwile plynie,
    > a potem nie.
    >
    > A to bydle dzwoni i dzwoni i dzwoni, jakby nie zamierzalo przestac ..

    No to teraz oszacuj ile ładunku przenosi ten dzyndzel i jaką pojemność
    na kineskop :-)

  • 8. Data: 2012-05-14 09:05:44
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

> [...]

    Nawet w podrecznikach przewodzi.
    Faraday odkryl ze elektrony wlaza gleboko w szklo. Tak sie robi teraz ROM.

    > Indukcje, pojemnosci - one wszystkie maja jedna wade - prad chwile plynie,
    > a potem nie.

    Indukcje i pojemnosci dotycza przewodnikow.

    > A to bydle dzwoni i dzwoni i dzwoni, jakby nie zamierzalo przestac ..

    Bo przewodnictwo nie przestaje dzialac. Jak prad jest pulsujacy to
    przewodnictwo "izolatora" jest wieksze.
    S*

  • 9. Data: 2012-05-14 10:22:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Indukcje, pojemnosci - one wszystkie maja jedna wade - prad chwile plynie,
    > a potem nie.
    >
    > A to bydle dzwoni i dzwoni i dzwoni, jakby nie zamierzalo przestac ..

    Istotny jest pewnie fakt, że zużycie prądu niewielkie.
    Taki jeden dzwonek dzwoni już od 1840 roku:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_Electric_Bell
    P.G.

  • 10. Data: 2012-05-14 10:27:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szczepan Bialek" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci

    >Nawet w podrecznikach przewodzi.
    >Faraday odkryl ze elektrony wlaza gleboko w szklo. Tak sie robi teraz
    >ROM.

    No i jak wejda, to tam zostaja na 20 lat. A warstwa izolatora
    cieniutka, w um liczona

    Nie wiem - warunki w kineskopie takie ze przechodza ?

    J.