    From: Pszemol <P...@B...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Date: Fri, 18 May 2012 17:35:35 +0000 (UTC)

    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> wrote:
    > Prąd jest stały i stabilny jeśli obraz ma w miarę stałą jasność.
    > Podkreślam, że mierzyłem prąd zwarcia, obciążenie
    > mikroamperomierz, czyli najwyżej pojedyncze ohmy,
    > więc stała czasowa niewielka.

    Na tak niskim zakresie raczej 40-100 ohmów, ale zgoda - rc niewielka.

    > Jakby to był prąd zmienny, to musiał by się jakoś wyprostować,
    > miernik na DC był ustawiony.

    Wyprostować się może na byle jakiej nieliniowości...
    Czrt wie jak Twoj miernik reaguje na niesinusoidalne, nieokresowe
    szybkosmienne przebiegi na swych wejsciach...
    Taki mierniki przeznaczone są do pracy z niskimi częstotlowiściami sieci.

    > Druga sprawa. przy jasnym obrazie zasilacz obciążony jest bardziej
    > i napięcie anodowe powinno siadać.

    I z całą pewnością siada...
    Ale taki siad, jeśli stały i mały nie powinien mieć wpływu.