    From: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Date: Sat, 19 May 2012 09:20:13 +0200

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jp5tti$5nn$1@news.vectranet.pl...

    > W elektrostatyce jest odwrotnie, ale tylko pozornie. Bo faktycznie ta
    > dodatnia okładzina przyciągnie elektrony i okładzina naprzeciwko będzie
    > ujemna, ale te elektrony są z doprowadzenia, które stanie się dodatnie.

    W elektrostatyce i elektronice jest tak samo. Kondensator jest podlaczony do
    ziemi (chassis) i tam odsyla/pobiera elektrony. Ziemia nie staje sie przez
    to dodatnia.
    Kazde urzadzenie elektroniczne potrzebuje niewyczerpalnego zrodla
    elektronow.
    "Moje elektroniczne, a nie elektrostatyczne doświadczenie mi mówi, że jak
    napięcie na jednej okładzinie kondensatora idzie w górę to na drugiej też."
    Szkoda ze Piotr nie dopisal jaka pojemnosc ma kondensator ktory dostal
    napiecie ale bedac odlaczony od chassis.

    Bez takiego zrodla kondensator nie dziala. Jest zwyklym cialem ktore moze
    gromadzic elektrony jedynie na zewnetrznej powierzchni.

    > Wiec kondensator moze wchłonąć nieco elektronów przez 2 elektrodę.

    Kineskop to butelka lejdejska ale z pokrywka ze szkla. W to szklo wala
    elektrony z dziala.
    Analizowanie losow elektronow nie jest latwe bo nie znamy szczegolow
    technicznych.
    S*