  • Data: 2023-06-25 00:54:55
    Temat: Re: Elektryka, TN-C, różnicówka
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    titanus <t...@g...kom> wrote:

    > No właśnie do dzisiaj nie wiem jak to było w ogóle możliwe.
    > Napięcia na nim nie było co ciekawe, bo pomierzyliśmy go zarówno
    > podłączonego do gniazda jak i nie.
    >
    > W pierwszym i w drugim przypadku pomiar fazy do bolca wykazywał równe 0 V.

    To może druga rura (czyli reszta instalacji wodnej) miała napięcie
    względem ziemi, a nie ta pierwsza?

    Nadal do końca nie widzę, jak to wyglądało.

    > Skąd tam się brało takie napięcie nie mam pojęcia, szczególnie, że sama
    > rura zasileniowa wody do budynku była w ziemi.

    Metalowa?

    > Czort wie, ale zakładam, że z jakiegoś powodu po podpięciu podgrzewacza
    > jego cewki zadziałały jak indukcja - niemniej w jego najbliższym
    > położeniu.... a czekaj,,,, 25 m od tego miejsca jest maszt nadawczy
    > Orange - taki jeb..tny...może to to ?

    Wg mnie nie.

    > W sumie po odcięciu rury zasilenia wodnego cały budynek zmienił na
    > instalacji wodnej różnicę potencjałów - może to to ?

    Czyli mógł być potencjał z instalacji wodnej?

    > Teraz to już tylko domysły.
    >
    > Odcięta rura została połączona kablem 10 mm2 i złączami krzyżowymi do
    > reszty instalacji w ziemi i zalana betonem. Denzę już odpuściliśmy,
    > poszła tylko samoizolka. Na 20 lat będzie. :D

    Czyli ta rura, która kopała?

    No generalnie bardzo ciekawe to jest. Bo przecież w tym gniazdku COŚ
    musiało być. Jak nie od fazy do PE, to od neutralnego do PE. Cudów nie ma.

    --
    Przychodzi żółw do jeża - fryzjera i mówi:
    - Poproszę na jeża.