    From: Marek Borowski <m...@x...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Empirical Analysis of Programming Language Adoption
    Date: Tue, 06 Aug 2013 11:05:49 +0200

    On 8/4/2013 2:56 PM, Edek wrote:
    > Szarym od mżawki świtem Sun, 04 Aug 2013 13:03:31 +0200, Marek Borowski
    > wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Jeżeli dobrze rozumiem dostrzegam ironię, a ja naprawdę uważam, że
    Troche tak, bo Twoja ocena byla hmm, dosc ostra.

> [...]
    > myślenia, które powinno być obowiązkowe dla programistów. Nie tylko
    > na zasadzie teorii - jest coś takiego, o, fajne - ale praktyki.
    > Podobnie uważam za obowiązkową znajomość dowolnego assemblera
    > w celu zrozumienia jak działa sprzęt, na którym programy są wykonywane.
    > Jasne jest dla mnie, że bez tego można żyć, ale cel jest zbliżony
    > do celu studiów: nauka myślenia a nie tylko wiedza. Z punktu widzenia
    > wielu programistów znających te tematy reszta po prostu niektórych
    > rzeczy albo w ogóle nie dostrzega albo nie rozumie. Z punktu widzenia

    Zgadzam sie.

    > W sensie kolejności? Nic.
    Raczej w skali "must have", "preferable", "just sugar".

    > Miałem podobne opinie gdy się
    > uczyłem, teraz albo widzę wszystko z punktu widzenia takiego
    > jak ten artykuł, albo gdy czytam blogi różnych guru dostrzegam
    > przede wszystkim jak język przekłada się na praktykę programisty.
    > Nie tylko pod względem wspomnianej w artykule elegancji.

    Nikt powazny nie bedzie wybierze do wiekszego projektu jezyka ktorego
    uzywa 5 osob na uniwersytecie. To ze przyzwyczajenie i dobre biblioteki
    sa glownymi kryteriami preferowania jezyka to truizm. Ale czy to cos
    zlego ? W kapitalizmie niekoniecznie. W wiekszosci projektow liczy sie
    czas ich wykonania, im wiecej gotowych klockow i lepiej opanowana
    technika ich laczenia tym szybciej "domek" powstanie.

    Osobiscie nie uwzam ze TTM powinien byc jakimkolwiek wyznacznikiem.
    Ale zyjemy w swiecie gdzie wiekszosc sadzi inaczej.

    Natomiast projekty typu MenuetOS do swietnym przykladem na to, ze
    dobre oprogramowanie mozna i asemblerze pisac.

    > Dodatkowo zajmuję się profesjonalnie językami od jakiego czasu i
    > to co prawda nie zmienia moich opinii, ale mam alergię na cały typowy
    > BS.

    To widac :-).

    Pozdrawiam

    Marek