    From: The Obserwer <S...@b...the.firewalls.on.the.net>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Energis? Futuro? Crowley? A może coś innego?
    Date: Sat, 11 Dec 2004 15:20:00 +0100

    Jaroslaw Druzbinski napisał(a):
    [..]

    > Tak przy okazji zapytam. Wysyciles to lacze na max ? A jezeli tak to
    > powiedz mi czy nie masz magicznej wielkosci ok 1,83 ? Mam 3 FR z CIRAMi
    > po 128 kb/s w load i niestety kraja mnie jak moga. Max uzycie lacza to
    > ok. 1,8 Mb/s i ani rusz dalej. Wojne juz przerobilem nawet docierajac do
    > Dyrektora Sowy i tak guzik to dalo. Odpowiedz brzmi cyt.: "Technologia
    > jaka uzywany nie pozwala na inne rozwiazanie tej sprawy. Pan jest
    > podlaczony do portu 2 mb/s wiec wszystko jest OK." Dlatego nie polecam
    > TP S.A. z 3 x 2 Mb/s powinienem miec 6 mb/s a mam tylko 5,4 Mb/s wiec to
> [...]

    1. Modemy
    Telindus, ASCOM Crocus - kanały cyfrywe wykreowane na 2048,
    max. przepustowość 250 kB/s, test - ftp
    Alcatel - połączenie zestawione na 1920 - max. przepustowość ok.
    230kB/s

    2. Router Polpaka
    Znajomy może potweirdzić że w zależności od routera/switcha FR na tym
    samym łączu i sprzęcie po swojej stronie miał od 1,8 do 2 MBit (przy
    pewnej rekonfiguracji w TP S.A. tak wyszło)

    3. Router klienta
    Wydajność routera określnona w kpps, jak też sprzęt jaki obsługuje port
    synchroniczny wpływają na to co możesz "wycisnąć" z łącza

    4. Ruch na łączu
    Jeżeli znaczną część ruchu masz w pakietach < 900 bajtów też nie
    osiągniesz max. przepustowości łącza.