  • 1. Data: 2004-12-10 15:40:57
    Temat: Energis? Futuro? Crowley? A może coś innego?
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

    Cześć mam małą sieć osiedlową w Krakowie opartą na DSL'u.
    Troszke mi się już zapchał więc szukam operatora z prawdziawego zdarzenia,
    Niestety nie mam szczegółowego rozeznania co do rynku providerów.
    Może ktoś z was mi pomoże lub doradzi. Napiszcie mi jakie mieliście przejścia
    ze swoimi dostawcami i jak chodzą łącza z tych firm. Nie chciałbym po miesiącu
    zmianiać operatora.
    Czekam na jakieś porady. Dzięki!
    Marcin

  • 2. Data: 2004-12-10 16:40:55
    Temat: Re: Energis? Futuro? Crowley? A może coś innego?
    Od: Zbigniew Swietkowski <m...@a...jest.na.www>

    Marcin wrote:

> [...]
    > ze swoimi dostawcami i jak chodzą łącza z tych firm. Nie chciałbym po miesiącu
    Z wyżej wymienionych polecam Crowleya.
    Mam u nich 2,5Mb/s (BGP) i większych problemów nie miałem.

    pozdr.,
    --
    Zbigniew Świętkowski
    [ http://yataman.mac.edu.pl ]

  • 3. Data: 2004-12-11 08:31:14
    Od: "Frank" <f...@g...pl>

    Witam,

    Marcin <t...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Cześć mam małą sieć osiedlową w Krakowie opartą na DSL'u ...

    O Energisie zapomnij. Jakies 3 miesiace temu zaproponowali mi lacze 2 mbit/s
    za 4000 PLN netto - cena z kosmosu.

    Proponuje kupic od TPSy dostep FR 2 mbit/s za 1390 PLN netto. Dziala bez
    zarzutu (trojmiasto).

    Pozdrawiam

    Frank

  • 4. Data: 2004-12-11 08:52:32
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    Frank wrote:

    > O Energisie zapomnij. Jakies 3 miesiace temu zaproponowali mi lacze 2
    > mbit/s za 4000 PLN netto - cena z kosmosu.
    Mozna negocjowac i to sporo.

    > Proponuje kupic od TPSy dostep FR 2 mbit/s za 1390 PLN netto. Dziala
    > bez zarzutu (trojmiasto).
    Tak przy okazji zapytam. Wysyciles to lacze na max ? A jezeli tak to
    powiedz mi czy nie masz magicznej wielkosci ok 1,83 ? Mam 3 FR z CIRAMi
    po 128 kb/s w load i niestety kraja mnie jak moga. Max uzycie lacza to
    ok. 1,8 Mb/s i ani rusz dalej. Wojne juz przerobilem nawet docierajac do
    Dyrektora Sowy i tak guzik to dalo. Odpowiedz brzmi cyt.: "Technologia
    jaka uzywany nie pozwala na inne rozwiazanie tej sprawy. Pan jest
    podlaczony do portu 2 mb/s wiec wszystko jest OK." Dlatego nie polecam
    TP S.A. z 3 x 2 Mb/s powinienem miec 6 mb/s a mam tylko 5,4 Mb/s wiec to
    sporo za malo.
    Mam za to TKTelekom w innej lokalizacji i na laczu 4 Mb/s wyciskam 4,1
    Wiec idealnie. To lacze moge polecic.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 5. Data: 2004-12-11 10:15:33
    Od: "Frank" <f...@g...pl>

    Jaroslaw Druzbinski <comnet@[no_spam]cn.net.pl> napisał(a):

    > Wysyciles to lacze na max ? A jezeli tak to
    > powiedz mi czy nie masz magicznej wielkosci ok 1,83 ?

    Nigdy nie mialem problemow z ich wysyceniem. CO jak co, ale nie moge sie
    skarzyc na jakosc tych lacz. Jesli chodzi o TKtelekom to nie "uzywalem"
    tego, ale ta firma sprawia wrazenie jak by ugrzezla we wczesnych latach 90.
    Zreszta bylo juz duzo opinii na ten temat.

    Pozdrawiam

    FranK

  • 6. Data: 2004-12-11 11:21:23
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    Frank wrote:
> [...]
    > "uzywalem" tego, ale ta firma sprawia wrazenie jak by ugrzezla we
    > wczesnych latach 90. Zreszta bylo juz duzo opinii na ten temat.

    No widzisz a ja mam 3 takie lacza i nie da sie wyssac wiecej jak ok 1,8
    Malo tego w innej lokalizacji gdzie mam teraz tk tez mialem lacze tpsa
    FR i tez nie dalo sie wyssac.
    Moze zapusc jakies mrtg na dluzszy czas i wyjdzie szydlo z works ;)

  • 7. Data: 2004-12-11 14:20:00
    Od: The Obserwer <S...@b...the.firewalls.on.the.net>

    Jaroslaw Druzbinski napisał(a):
    [..]

> [...]
    > sporo za malo.
    > Mam za to TKTelekom w innej lokalizacji i na laczu 4 Mb/s wyciskam 4,1

    1. Modemy
    Telindus, ASCOM Crocus - kanały cyfrywe wykreowane na 2048,
    max. przepustowość 250 kB/s, test - ftp
    Alcatel - połączenie zestawione na 1920 - max. przepustowość ok.
    230kB/s

    2. Router Polpaka
    Znajomy może potweirdzić że w zależności od routera/switcha FR na tym
    samym łączu i sprzęcie po swojej stronie miał od 1,8 do 2 MBit (przy
    pewnej rekonfiguracji w TP S.A. tak wyszło)

    3. Router klienta
    Wydajność routera określnona w kpps, jak też sprzęt jaki obsługuje port
    synchroniczny wpływają na to co możesz "wycisnąć" z łącza

    4. Ruch na łączu
    Jeżeli znaczną część ruchu masz w pakietach < 900 bajtów też nie
    osiągniesz max. przepustowości łącza.

  • 8. Data: 2004-12-11 18:48:01
    Od: " dragonite" <d...@g...pl>

    Marcin <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Polecam Netię mają bardzo dobrej jakości łącza i bardzo dobre punkty styku
    z innymi ISP (np. WIX, GIX, ATMAN, TELE.DK, DIALOG, CYFRONET, POZMAN, LUBMAN
    a w Krakowie z BCI&KKI i NETART-em. Oraz można negocjować cenę. Łącza chodzą
    bardzo dobrze a awarie zdażają się bardzo rzadko.

  • 9. Data: 2004-12-11 18:53:02
    Od: Szymon <s...@o...pl>

> [...]

    > podlaczony do portu 2 mb/s wiec wszystko jest OK." Dlatego nie polecam
    > TP S.A. z 3 x 2 Mb/s powinienem miec 6 mb/s a mam tylko 5,4 Mb/s wiec to

    Mam podobnie. 4 x 2Mb/s FR, CIR 128kb/s, LB - wyciąga maksymalnie
    7,25Mb/s w warswie IP. Kiedyś miałem więcej (7,8) ale od czerwca spadło
    do 7,25. Zgłosiłem nawet usterkę - też bez efektu. BTW: w umowie nie
    jest podawana przepustowość 2048 kb/s tylko 1984kb/s lub 1920kb/s.

    > Mam za to TKTelekom w innej lokalizacji i na laczu 4 Mb/s wyciskam 4,1
    > Wiec idealnie. To lacze moge polecic.

    O tym róznie ludzie piszą - niektórzy nie polecaja :)

    --
    Pozdrawiam, Szymon

    (odpowiadając popraw adres)

  • 10. Data: 2004-12-11 19:15:20
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik " dragonite" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chodzą
    > bardzo dobrze a awarie zdażają się bardzo rzadko.

    ale cena nie ta, przynajmniej w ofercie ktory my otrzymalismy
    (podpiecie do istniejacego zakonczenia swiatlowodu - 0 inwestycji)
    od 9,10 mbit cena zblizyla sie do innych operatorow
    ale jesli o jakosc chodzi to dziala super

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz