  • Data: 2016-09-20 23:55:48
    Temat: Re: Energooszczędna pamięć
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    > Ze bierze malo to ja wiem, ale czy mozna zaufac ze bateryjka wytrzyma
    > "kilka lat" ?

    Już miałem w łapkach kilka przemysłowych komputrów z lat 80-tych z
    oryginalnymi bateriami podtrzymującymi czasem nawet 8 kości SRAM.
    najsmutniejszy był przypadek gdzie bateria nie była na płycie pamięci
    tylko w obudowie, po wyjęciu płyty dane poszły się paść w ciągu kilku
    sekund podczas których szukałem baterii. Szczęśliwy to klient nie był.

    > Czy sie okaze, ze jednak nie wytrzymala i pamiec pusta.

    Zawsze można monitorować poziom napięcia.

    > Jakies zakleszczenia pamieci tez mi sie zdarzalo widziec, odciecie
    > zasilania bylo potrzebne ...

    Nie wydaje mi się żeby Sławek robił multitasking w tym ustrojstwie.

    > Co prawda z dalszego ciagu widac, ze byc moze transfery beda czesciej.

    > No, policzylem 20 bajtow co 5 sekund - mniej wiecej tak jak OP to napisal.

    Dane wejściowe były bardzo nieprecyzyjne :) mój interpreter je zignorował.

    [..]

    > Nie - nie myl sektora "dyskowego" z tym ktory jest w rzeczywistej pamieci.

    Kiedyś dość powierzchownie liznąłem temat fizycznej budowy SD i było że
    po zapełnieniu jej wewnętrznego bufora (w tym konkretnym przypadku było
    to 512B) dane są zapisywane.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html