  • Data: 2016-02-17 18:52:01
    Temat: Re: Ethernetowego kabla długość
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    JaNus pisze:
    > Dzięki za info, ale chyba dość mało precyzyjnie ująłem podstawowe
    > pytanie: czy gdy się rozpędzę z długością kabla, to jakoś mocno może
    > ucierpieć na tym szybkość przesyłu? No bo jeśli spadek będzie rzędu 0,2%
    > na metrze, to nie będę się ograniczał, i zafasuję sobie kabel "na
    > zapas", jakieś 10 metrów... No bo czy transfer będzie 1Giga, czy 980
    > Mega - to prawie żadna różnica.

    Teoretycznie długość całej trasy pomiędzy dwoma urządzeniami
    ethernetowymi nie powinna przekraczać 100 m. Podejrzewam że parę razy
    dookoła byś mieszkanie musiał opasać żeby tę długość przekroczyć.
    A i zdarzyło mi się położyć trasę kablowa o długości 130 m, cat5e,
    pierwotnie planowaną jako połączenie VSDL. Na próbę spięliśmy urządzenia
    (kamerę i switch, kamera z interfejsem 100M) po ethernecie, bez VDSL - i
    działa do dzisiaj.

    --
    Darek