  • 1. Data: 2014-03-11 11:44:21
    Temat: FPGA - jak się zabezpieczyć przed skopiowaniem IP ?
    Od: s...@g...com

    Mam opracowane IP i chcę sprzedawać specjalistyczny moduł z FPGA na pokładzie.
    Wiadomo, że musi być na pokładzie FPGA i pamięć konfiguracyjna. I jeszcze trochę
    pierdulamentów, ale to mało istotne. Wiadomo, najważniejszym elementem jest nie samo
    FPGA, nie kostka pamięcie konfiguracyjnej. Najważniejsza jest zawartość pamięci
    konfiguracyjnej. Bez problemu KAŻDY może to skopiować i mogę se wówczas "pogwizdać"..

    Patent międzynarodowy? Kupa czasu, papierologii, koszty, a w razie czego sądy
    międzynarodowe (też nie za darmola) i takie tam...

    ASIC? Zbyt duże jest to IP, a ponadto nie stać mnie na to.

    Xilinx oferuje "Hardcopy", ale z tego co się doczytałem dotyczy to tylko wybranych
    układów FPGA. I do tego wcale nie najtańszych, ale być może miałoby to sens. Macie
    jakąś wiedzę jaka jest minimalna ilość zamówienia i ile to kosztuje?

    Macie Koledzy jakiś chytry pomysł na zabezpieczenie?

  • 2. Data: 2014-03-11 12:03:25
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-03-11 11:44, s...@g...com pisze:
> [...]
    jakąś wiedzę jaka jest minimalna ilość zamówienia i ile to kosztuje?

    > Macie Koledzy jakiś chytry pomysł na zabezpieczenie?

    Zaczynając od Altery Cyclone III LS chyba również w Cyclone IV i na
    pewno w Cyclone V możliwa jest konfiguracja z zaszyfrowanego obrazu.

    Wygląda to mniej więcej tak ( na bazie Cyclone III LS których używam )

    1. Tworzysz klucz szyfrujący
    2. Jednorazowo zapisujesz go bezpośrednio do fpga ( pamięć z
    podtrzymaniem bateryjnym )
    3. Przygotowujesz zaszyfrowany image który jest przechowywany we flashu.
    4. Podczas konfiguracji obraz jest rozszyfrowywany w locie.
    5. Zewnętrznego flasha można wtedy sobie kopiować ale nie będzie działał
    z innym egzemplarzem który nie ma zapisanych pasujących kluczy.

    Z tego co czytałem w Cyclone 5 jest możliwość wyboru co do sposobu
    przechowywania klucza. Pamięć z podtrzymaniem bateryjnym lub mały flaszyk.

    Adam

  • 3. Data: 2014-03-11 12:43:34
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 12:03:25 UTC+1 użytkownik Adam Górski napisał:

> [...]
    >

    > Z tego co czytałem w Cyclone 5 jest możliwość wyboru co do sposobu
    >
    > przechowywania klucza. Pamięć z podtrzymaniem bateryjnym lub mały flaszyk.

    Ja dziargam co prawda na Xilinx'sie , ale to ino drobny szczegół. Podtrzymanie
    bateryjne jest też możliwe w X. Z gubsza łapię o co chodzi, ale zanim zadam
    ewentualnie kolejne pytanie, poczytam trochę na stronach X. Jak czegoś nie zakumam,
    to dam znać. Jak zakumam, to też parę słów tutaj napiszę. Dzięki !!

  • 4. Data: 2014-03-11 13:43:33
    Od: MiSter <U...@w...pl>

> [...]
    jakąś wiedzę jaka jest minimalna ilość zamówienia i ile to kosztuje?

    > Macie Koledzy jakiś chytry pomysł na zabezpieczenie?

    * Zewnętrzny procesor (zabezpieczony) współpracujący z FPGA
    * Procesor, FPGA w BGA
    * Wielowarstwowa PCB
    * Zastosować FPGA Xilinxa z flashem wewnątrz plus Sector Lockdown np.:
    Spartan AN

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 5. Data: 2014-03-11 16:28:44
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 13:43:33 UTC+1 użytkownik MiSter napisał:

> [...]
    >
    > * Procesor, FPGA w BGA
    >
    > * Wielowarstwowa PCB
    >
    > * Zastosować FPGA Xilinxa z flashem wewnątrz plus Sector Lockdown np.:

    1) Niezły pomysł, przemyśle to.
    2) Chcę się zmieścić w Spartanie-6 (xc6slx45). I kurde mieszczę się w tym. I coby
    było weselej, całe to badziewie działa poprawnie nie tylko na symulatorze, ale po
    prostu to funguje w realu!!
    3) SoftProcesor zaimplementowany w FPGA taż sprawy nie załatwia. Bo niby dlaczego ??
    4) W Spartanie3-AN niestety się nie zmieszczę. Ciuta za mały...

  • 6. Data: 2014-03-11 16:42:32
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > 3) SoftProcesor zaimplementowany w FPGA taż sprawy nie załatwia. Bo niby dlaczego
    ??

    Oczywiście, że nie chodziło mi o SoftProcesor, chciałem napisać:
    "Zewnętrzny procesor w obudowie BGA, FPGA w obudowie BGA i dodatkowo
    obwód wielowarstwowy - znacząco komplikuję możliwość kopiowania projektu"

    MiSter

  • 7. Data: 2014-03-11 17:11:34
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 16:42:32 UTC+1 użytkownik MiSter napisał:

    > Oczywiście, że nie chodziło mi o SoftProcesor, chciałem napisać:
    >
    > "Zewnętrzny procesor w obudowie BGA, FPGA w obudowie BGA i dodatkowo
    >
    > obwód wielowarstwowy - znacząco komplikuję możliwość kopiowania projektu"

    OK, to teraz wiem co miałeś na myśli. Wielowarstwowe PCB jest oczywiście
    utrudnieniem, korzystam z www.pcbcart.com , robią perfekcyjnie 8 warstw, i co z tego?
    Choćby i pierdyljon warstw było, nawet w technologii BGA, DOBRY serwisant (a takich
    jest od groma) wypruje pamięć konfiguracyjną i ją odczyta... Amen !!
    W prototypieniu korzystam z usług takich firm.. Bez problemu wylutują, odczytają, i
    zaś zalutują. BGA, ilość warstw nie ma znaczenia, o ile PCB jest porządnie zrobione i
    wytrzyma 2-3 procesy wylutuj/wlutuj.. Z reguły wytrzymuje.

  • 8. Data: 2014-03-12 00:57:12
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > * Procesor, FPGA w BGA
    >
    > * Wielowarstwowa PCB
    >
    > * Zastosować FPGA Xilinxa z flashem wewnątrz plus Sector Lockdown np.:

    Sensownie w tym temacie wypowiedział się Adam Górski. Ponad wszelaką, gościu zna się
    na tym. Trza poczytać co nie co , i zaś Adama poprosić o poradę jak coś będzie w tym
    temacie nie za bardzo "hallo".

  • 9. Data: 2014-03-12 08:58:50
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Sensownie w tym temacie wypowiedział się Adam Górski. Ponad wszelaką, gościu zna
    się na tym. Trza poczytać co nie co , i zaś Adama poprosić o poradę jak coś będzie w
    tym temacie nie za bardzo "hallo"..

    A czy tak zaprogramowanego FPGA nie da się odczytać? ;-)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2014-03-12 10:28:07
    Od: KB <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 16:28:44 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > 2) Chcę się zmieścić w Spartanie-6 (xc6slx45). I kurde mieszczę się w tym. I coby
    było weselej, całe to badziewie działa poprawnie nie tylko na symulatorze, ale po
    prostu to funguje w realu!!

    Szyfrowanie bitstreamu X. ma już od czasów V2Pro - ale w "high-endowych" FPGA.
    Wg noty WP365 ("Solving Today's Design Security Concerns") parę XC6S też ma taką
    możliwość... tyle że od xc6slx75(t) w górę.