    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: FPGA z punktu widzenia programisty
    Date: Fri, 19 Feb 2016 15:37:39 +0100

    On 2016-02-19 15:14, M.M. wrote:
    > Więc dlaczego warto?

    Ponieważ istnoeją problemy które nie pasują do programowania
    szeregowego. Da się je rozwiązać tylko rownolegle, w hardware.

    > Czy podobnego efektu nie
    > da się uzyskać na uC albo PC?

    Nie da się wielu. Okolice analizy obrazu, ogolnie przetwarzania
    sygnałów, systemy czasu rzeczywistego są są czesto niemożliwe do
    zastapienia uC, nawet wielordzeniowymim jesli przekroczysz pewien poziom
    danych/s. FPGA zapewnia ze można miec jednoczśnie np. milion "wątków", w
    dodatku w silnym rygorze czasowym, robiących to co mają robić
    optymalnie. Procesory szeregowe składają się głównie z podzespołów które
    przez większą część czasu nic nie robią.

    > Czy jakieś inne powody?

    Czasem bywa że ... pakuje się FPGA z powodu że nikt nie potrafi inaczej
    w zespole. Przykład jest np. Clip z Renault w którym FPGA (i to jaki
    ogrooomny) robi za konwerter usb<->magistrala samochodu + jakas prosta
    kryptografia. Mozna by się popukać w głowę, gdyby nie fakt że to dość
    częsta przypadłość korporacji - kasa nie gra roli.

    Rozmawiałem nie tak dawno z pewnym kolesiem który głeboko wierzył w to
    że jeśli urządznie nie ma FPGA to jest "nieprofesjonalne" nawet jeśli
    jedyna funkcją jest miganie diodą. Tak że należy w tłumaczeniu procesu
    decyzyjnego firm hardwareowych dodać również czynnik religijno/garniturowy.