  • Data: 2019-03-29 16:12:04
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    przewody i jak dotknie jednego, to nic mu się nie stanie. Mam nadzieję, że nie
    próbował i jeszcze żyje.

    Zresztą ten drugi przewód ,,zero" gdzieś tam jest uziemiony.

    > Ale nie musi byc. Moga byc dwa nieuziemione ... i ziemia nie pomoze.
    >
    > Do tej ziemii zreszta daleko. Mozna miec izolacyjne podeszwy w butach, nawiasem
    mowiac to stare skorzane sa w sporym stopniu izolujace, chyba ze przemoczone, a nowe
    z gumy czy plastyku to wrecz calkiem dobrze, przynajmniej jesli o 230V chodzi.

    > Beton w mieszkaniu slabo przewodzi, o panelach, styropianach i innej izolacji juz
    nie wspominajac.
    > A nawet piasek na plazy slabo przewodzi, o ile suchy.

    A u mnie jest takie gniazdko w którym w obu dziurach świeci śrubokręcik.
    Z tym że w jednej znacznie słabiej. Zawsze bałem się tej starej instalacji
    u mnie, ale po tym odkryciu, to w ogóle boję się już wchodzić do mieszkania.