  • Data: 2019-03-29 18:19:24
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-29 o 16:12, J.F. pisze:

    > A dziala to gniazdko ?
    >
    > Bo to tak ... troche dziwne.

    Dlaczego dziwne?
    Jak dotkniesz palcem sondy oscyloskopu to na ekranie możesz zobaczyć
    przebieg 50Hz - czyli z twojego palca do 'ziemi' może popłynąć jakiś prąd.
    Ciekawe, czy prąd płynący przez neonówkę w takim śrubokręciku ma kształt
    zbliżony do sinusa czy są to może szpilki (że jak się zapali to
    rozładowuje pojemność, a jak gaśnie to pozwala znów się ładować itd.).
    Może kiedyś sprawdzę, ale nie teraz (próbnik mam w domu, a oscyloskop w
    pracy, i determinację do tego za małą).
    P.G.