    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fluktuacja napięcia
    Date: Wed, 09 Apr 2014 17:36:25 +0200

    On 04/09/2014 10:05 AM, Marek wrote:
    > Mam taki diy bezprzewodowy czujnik temp. Zasilany jest z 1.2v aku nimh
    > przez przetwornice l6920db, która z kolei daje 3.3V dla elektroniki
    > czujnika. Co dwie minuty mcu czujnika się wybudza, czeka 2 sek. robi
    > pomiar napięcia na aku (10bit adc) oraz pomiar temp. i wysyła te dane do
    > "bazy". Baza zbiera statystyki, z których generowany jest wykres
    > temperatury (niebieski obszar) i napięcia na aku (czarna linia):
    > http://83.220.108.211/bins/TvsV.jpg
    >
    > Z czego może wynikać ta fluktuacja napięcia (skoki na wykresie) na aku
> [...]

    Ja bym obstawiał zestawienie dwóch rzeczy:
    1. Napięcie odniesienia z przetwornicy
    2. Przetwornica nie 'kuca', a wręcz przeciwnie.

    Jeżeli w programie masz coś w stylu:
    - wyzwól pomiar
    - sleep
    - odczytaj pomiar
    to po uśpieniu możesz mieć skok napięcia z przetowrnicy.
    Masz tam dławik 47uH czy 10uH? Czy jeszcze inny?

    Czyli jeżeli Vdd Ci się zwiększy, to napięcie referencyjne do ADC się
    zwiększa, a tym samym to samo napięcie mierzone wydaje się być mniejsze.

    Vref w procku masz zblokowane jakimś kondensatorem? Podajesz tam
    napięcie z zewnątrz czy programujesz wewnętrznie w procku? Może
    wystarczy dać tam filtr RC jeżeli bierzesz z zewnątrz. Albo zastosować
    wewnętrzną referencję czy spróbować użyć REF z przetwornicy.
    Albo polepszyć odpowiedź przetwornicy na zmianę obciążenia zmniejszając
    indukcyjność. Albo nie robić sleep-a w programie i zadbać o równomierne
    obciążenie. Albo...

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg