    Date: Tue, 25 Feb 2014 20:26:23 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Folia i klej na klockach

    W dniu 2014-02-25 19:18, AZ pisze:
    > On 2014-02-25, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    (...)

    > Nie ma tarczy idealnych a minimalne bicie delikatnie odpycha klocki
    > na bezpieczna odleglosc :-)

    Niezupełnie to miałem na myśli, szczególnie w w kontekście tego na co
    odpowiadałem - cofanie nie klocków, a tłoka.

    > Precyzja w tym wypadku jest zachowana
    > przez plywajace mocowanie zacisku lub plywajaca tarcze.

    Nie, to rzekłbym kwestia jednak inna. Pływające mocowanie
    zacisku czy pływająca tarcza ma zapewnić lepsze odprowadzenie
    ciepła przy hamowaniu, poprzez lepsze ułożenie elementów,
    które pozwala na przybliżenie powierzchni tarcia elementów do
    maksymalnej. Tarcze powodujące 'odbijanie' najczęściej mogą
    powodować zbyt duże ostępy między tłokiem/klockiem a tarczą,
    co może skutkować różnymi efektami. Zresztą systemy 'niepływające'
    są też stosowane i z całą pewnością 'obijająca' tarcza nie jest
    elementem pożądanym.

    > Niby tak, ale na skutecznosc hamulcow to nie wplywa, ew na piszczenie.

    Skuteczność niby nie, ale efekty mogą być mało ciekawe.

    > Dlatego co tylko moge zrobic przy swoich pojazdach robie sam :-)

    W życiu - sam to robię w ramach hobby, odskoczni i to raczej nie
    w dupowozach do codziennej jazdy. Od dupowozów to jest przyzwoity
    warsztat :)