  • 1. Data: 2014-02-25 15:55:29
    Temat: Folia i klej na klockach
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Jakiś czas temu zmieniłem tarcze i klocki. Wczoraj wieczorem byłem na
    przeglądzie rejestracyjnym (rocznym) i diagnosta powiedział, że te klocki to
    montował jakiś partacz bo na nich jest jakaś folia i klej. Folię powinno się
    ściągnąć przed założeniem klocków po to by się przykleiły do szczęk.

    Dziś rano podjechałem do warsztatu by poznać ich wersję i mechanik
    powiedział że oni nigdy nie ściągają tej folii ochronnej by klocki się pnie
    przykleiły i przy następnej wymianie było łatwiej.

    Kto ma rację???

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2014-02-25 16:05:05
    Temat: Re: Folia i klej na klockach
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-25, Ergie <e...@s...pl> wrote:

> [...]
    > powiedział że oni nigdy nie ściągają tej folii ochronnej by klocki się pnie
    > przykleiły i przy następnej wymianie było łatwiej.

    To zalezy ;-) Klej jest po to zeby klocek sie przykleil do tloczka hamulcowego
    i nie piszczalo przy hamowaniu, prawdopodobnie tez nie piszczy jak folia jest
    nie zdjeta. Nie ma to wplywu na bezpieczenstwo.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2014-02-25 16:49:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > jest
    > nie zdjeta. Nie ma to wplywu na bezpieczenstwo.

    Czyli jak auto rzadko jeżdżone i rdzewieje to lepiej zdjąć folię by się
    klocek przykleił bo wtedy większa szansa że się cofnie a nie "zatnie" w
    pozycji dotykającej tarczy. Dobrze rozumiem?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-02-25 16:59:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-25, Ergie <e...@s...pl> wrote:

    > Czyli jak auto rzadko jeżdżone i rdzewieje to lepiej zdjąć folię by się
    > klocek przykleił bo wtedy większa szansa że się cofnie a nie "zatnie" w
    > pozycji dotykającej tarczy. Dobrze rozumiem?

    Luz roboczy miedzy tarcza a klockiem jest na tyle maly, ze nawet bym nie
    rozpatrywal tego w tych kategoriach. Wilgoc i tak zlapie jedno z drugim po
    dluzszym postoju.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2014-02-25 17:00:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości

    >Czyli jak auto rzadko jeżdżone i rdzewieje to lepiej zdjąć folię by
    >się klocek przykleił bo wtedy większa szansa że się cofnie a nie
    >"zatnie" w pozycji dotykającej tarczy. Dobrze rozumiem?

    Raczej nie. Ten tloczek nie ma zadnej sprezyny i sie nie cofa.
    No - tyle co go gumowa uszczelka cofnie. Albo tarcza odbije.

    Cos mi sie widzi ze ta folia to bez znaczenia.

    J.

  • 6. Data: 2014-02-25 17:11:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-25 17:00, J.F pisze:

    > Raczej nie. Ten tloczek nie ma zadnej sprezyny i sie nie cofa.
    > No - tyle co go gumowa uszczelka cofnie.

    To jest konstrukcyjne przewidziane, by tak się stało - tak, cofa
    się, bez sprężyny,

    > Albo tarcza odbije.

    :>

    > Cos mi sie widzi ze ta folia to bez znaczenia.

    Nie wiem co za folia - temperatura jej nie przeszkadza?

  • 7. Data: 2014-02-25 17:12:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Raczej nie. Ten tloczek nie ma zadnej sprezyny i sie nie cofa.
    > No - tyle co go gumowa uszczelka cofnie. Albo tarcza odbije.

    Sprezyna jest w pompie ktora cofa tlok a ten wytwarza podcisnienie do
    momentu az odsloni otworek ktory laczy zbiornik wyrownawczy z zasilaniem
    hamulcow.

    > Cos mi sie widzi ze ta folia to bez znaczenia.

    W tym wypadku bez. Klejenie klocka do tloczka to tylko po to, zeby nie
    wpadalo w rezonans i nie piszczalo. Sa specjalne pasty montazowe ktore
    sklejaja klocek z tloczkiem jezeli klocek nie posiada kleju.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2014-02-25 17:16:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-25, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    >:>

    A to akurat prawda.

    > Nie wiem co za folia - temperatura jej nie przeszkadza?

    Folie niby powinno sie zdjac bo pod folia jest klej ktory skleja klocek
    z tloczkiem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2014-02-25 17:32:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-25 17:16, AZ pisze:

    > A to akurat prawda.

    Napisałem gdzieś, że nie? Niemniej jak tarczom odbija to nie jest
    dobrze dla precyzji układu hamulcowego.

    > Folie niby powinno sie zdjac bo pod folia jest klej ktory skleja klocek
    > z tloczkiem.

    Jeżeli to jest folia osłaniająca warstwę klejąca to ok - to znam
    i to powinno być bezwzględnie zdejmowane, a dodatkowo nie wytrzyma
    ona temperatury pracy w cięższych warunkach i tylko smród zostanie
    (nie mówiąc już o tym, że skutecznie uniemożliwi działanie kleju).
    Jeżeli ktoś tej folii nie zdjął w warsztacie to tak, partacze...

  • 10. Data: 2014-02-25 18:02:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2014-02-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Sprezyna jest w pompie ktora cofa tlok a ten wytwarza podcisnienie do
    >momentu az odsloni otworek ktory laczy zbiornik wyrownawczy z
    >zasilaniem
    >hamulcow.

    Ale ten tloczek taki "jednostronny", jak w pompce do roweru.

    J.