eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFormuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? › Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od
    czystego?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 28 Sep 2019 19:48:06 GMT

    On Sat, 28 Sep 2019 21:34:35 +0200, Adam wrote:

    > Nie wiem, o co chodzi.
    > Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?

    Za niedostateczną masę pojazdu.

    > Wydawało mi się, że wyścig polega na szybkim pokonaniu trasy.
    > W przeciwieństwie do np. rajdów obserwowanych albo dawnych kwalifikacji
    > grupowych w rajdach, gdzie wysoką wagę w punktacji miała różnica czasów
    > pomiędzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem z teamu.
    >
    > Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało.

    Szybkie pokonanie trasy to tak, ale pod różnymi warunkami. Pojazd ma mieć
    jakąś tam minimalną masę, nie może mieć "lotek" dociskających go do
    ziemi, opony muszą mieć jakikolwiek bieżnik (aczkolwiek to chyba już
    nieaktualne), itp... Sport jak sport - w boxie też chodzi o położenie
    przeciwnika, ale przecież nie każdym możliwym sposobem. :)

    Mateusz