  • Data: 2019-07-15 00:21:20
    Temat: Re: GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d2b7f21$0$532$6...@n...neostrada.pl

    hibits/gps/index.html

    > Znają się, ale rysują satelity GPS tuż nad Ziemią. (proporcje)

    There are 24 satellites in 6 orbital planes at 20'195 km altitude.
    Each satellite has 12 antennas and weights 1500 to 2000 kilograms.
    Each makes two complete rotations in 24 hours. The orbits are
    arranged so that at any time, anywhere on earth, there are at
    least 4 satellites visible in the sky. The radio signals are
    sent at frequencies between 1.176 and 1.841 GHz. The GPS system
    was developed in 1973 by the US department of defense.

    Zatem twórcy zakładają możliwość użycia tylko 4 satelitów -- tak czy nie?
    Wg Ciebie nie otrzymamy ŻADNEJ informacji o błędzie, mając do dyspozycji
    tylko 4 satelity, gdy wyznaczamy pozycję 3D?

    Zatem wg Ciebie bywa tak, że niby pozycję poznamy, ale nie
    zdobędziemy ŻADNEGO pojęcia o dokładności tejże pozycji?

    ZTCP na studiach uczono mnie, że dla fizyka wynik pozbawiony
    dokładności/błędu/tolerancji jest bezwartościowy.

    Źle pamiętam czy źle mnie uczono?

    -=-

    Nie twierdziłem, że hiperboloidami nie wyznaczymy, ale że nie
    spotkałem stron WWW (książek, broszur, filmów pornograficznych
    itd.) piszących o metodzie z hiperboloidami. Teraz widzę metodę
    hiperboloidalną, co niestety niewiele wnosi:

    - skąd mam wiedzieć, kto ma rację (może pozycja jest wyznaczana
    i za pomocą sfer, i za pomocą hiperboloid; wiadomo powszechnie,
    że jest wiele metod korzystania z satelitów GPS: choćby
    geodezyjna/statyczna -- nie o DGPS mi tutaj chodzi;
    wojskowa; cywilna i pospólstwowa -- nasza...)

    - nic te rozterki nie wnoszą, jako że:
    - prędkość, czas i droga powiązane są liniowo, zanim nie spotkamy żyda
    - po spotkaniu żyda wszystko komplikuje się za sprawą dylatacji

    - nadal nie mamy zgodności co do wylizania czy szacowania błędu pomiaru

    - tak czy siak możemy poznać i dokładną pozycję, i dokładny czas
    (tu akurat mamy rozbieżność trudną do pokonania, bo wg Ciebie
    **chyba** może istnieć wynik pozbawiony informacji o błędzie)

    --