  • Data: 2019-07-22 22:44:30
    Temat: Re: GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 1lcegi3m2cgyb$.11ecu90owqcpd$....@4...net

    > Tez, skoro "lecimy we mgle".
    > Ale nie chodzi o to, gdzie mgla,
    > tylko o to, ze moze przeklamac.

    Wysoka ta mgła. Może masz na myśli lądowanie?

    Chyba jakoś nawiązujesz do 101 -- tam też była mgła
    i posądzenie o fałszowanie danych EGNOS. Wg Ciebie
    odbiornik odbiera z EGNOS sygnały bezpośrednio tak,
    jak z satelitów GPS i stosownie te sygnały
    bezpośrednio uwzględnia?

    Skomplikowany system można wg Ciebie oszukać domowymi metodami?

    Do czasu aneksji Krymu na terenie Rosji rozlokowane
    były stacje referencyjne EGNOS itp. współpracujące
    także z GPS. Amerykanie wg Ciebie wyłożyli tyle
    szmalu na: budowę, utrzymanie i rozbudowę GPS,
    by mieć problem ze swymi potencjalnymi wrogami?

    > W dokumentacji do GPS jest i przyklad jak to rozwiazac,
    > i tam jest metoda "sferyczna"

    To fajnie.

    > Jak policze odleglosc, to policze i czas latwo.

    Dlaczego masz liczyć osobno położenie i osobno czas?
    Czy wiesz, że zegarki satelitów nie wskazują tak samo,
    choć synchronizują się wzajemnie i są już
    zsynchronizowane z ziemskim czasem przed wysłaniem?

    > Ale widziales jedna ze stron - mozna tez liczyc cztery naraz.

    Widziałem masę stron liczących naraz cztery.

    IMO trudność stwarza żyd -- z żydami tak już jest...
    BTW -- żyd czy Żyd? AEinstein był żydem czy Żydem?
    IMO był Niemcem, nie Żydem. Gdyby nie był bity,
    ponoć stałby się nazistą wykładającym o przewadze
    narodu niemieckiego nad innymi -- nad Hindusami
    chociażby...

    Nie wymyślam tego, lecz o tym czytałem.

    Tak czy siak -- AEinstein nie chciał uznać się
    Żydem, choć oferowano mu niezłą posadę w Izraelu.

    -=-

    Ponoć pokazywano w hitlerowskich Niemczech zdjęcie
    wzorowego nazisty -- który okazał się żydem. :)

    Może kiedyś znajdę jego fotkę w necie -- na razie nie potrafię.

    -=-

    IMO największym problemem czasowym jest korekta czasu satelitów
    związana i z szybkością, i z mniejszą grawitacją ziemską niż na
    Ziemi, z i grawitacją Księżyca... Ponadto atomowe zegarki nie
    służą wiecznie. (ogólnie satelity GPS żyją krótko)

    > Ze to, co sugerowales, bierze sie z metoty rozwiazywania.

    Ten drugi punkt albo jest w absurdalnym
    miejscu, albo porusza się absurdalnie szybko...

    > nie wiem co masz na mysli, ale zasadniczo
    > wszystkie satelity maja ten sam czas.

    Mają -- uwzględniając tolerancję. ;)

    > A my w tej metodzie mamy wlasny zegar w odbiorniku ... ktory niestety
    > rozni sie o nieznana wartosc od tego czasu gps ...

    Ale dla każdego równania (z 4 równań układu
    równań) ta różnica może być taka sama, gdy
    porównujemy czas odbiornika z czasem GPS,
    nie z czasem poszczególnych satelitów.

    > Nie. Chodzi o pozycje chwilowa - kraza sobie po roznych
    > orbitach, ale kiedys wszytkie 4 moga byc w jednej plaszczyznie.

    W jednej płaszczyźnie zawsze są 3 punkty, więc dobranie
    do nich czwartego nie jest trudne, ale co z tego wyniknie?
    Nie muszą być w jednej płaszczyźnie, by dały dwa rozwiązania.

    --